Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 –…
Десет дни след края на предсрочните парламентарни избори на много места продължават да стоят агитационните материали на политическите формации. По закон плакатите трябва да бъдат премахнати до една седмица след вота, но се оказва, че редица партии не са изпълнили това задължение. Затова от Столичния инспекторат вече започнаха с проверките и изготвянето на съответните наказателни постановления.
От Столичния инспекторат са установили, че близо 1 300 политически плаката са останали „забравени“ след изборите. Най-много са на „Нова република“, следвани от БСП, Реформаторския блок, Патриотите, ГЕРБ, Да, България и АБВ.
ИВО ПЕНЕВ НАЧАЛНИК „КОНТРОЛ НА РЕКЛАМНАТА ДЕЙНОСТ“, СТОЛИЧЕН ИНСПЕКТОРАТ
Прави впечатление, че политически формации, които не са успели да влязат в парламента или в местната власт, според вида на изборите, са най-демотивирани да свалят своите агитационни материали
От Нова република обясниха, че плакатите са сложени от фирма, наета, освен да ги налепи, след това и да ги премахне. За неизпълнението на това задължение ще й бъде потърсено обяснение, посочиха от партията. Макар че срокът за премахването на агитационните материали е изтекъл, от столичния инспекторат призоваха политическите формации да свалят „забравените“ предизборни плакати възможно най-скоро
ИВО ПЕНЕВ НАЧАЛНИК „КОНТРОЛ НА РЕКЛАМНАТА ДЕЙНОСТ“, СТОЛИЧЕН ИНСПЕКТОРАТ
Ние обещаваме това да се отрази в размера на санкцията, която ще им бъде наложена
В последните години обаче се забелязва тенденция партиите да обжалват в съда наложените санкции, за да отложат тяхното плащане.
ИВО ПЕНЕВ НАЧАЛНИК „КОНТРОЛ НА РЕКЛАМНАТА ДЕЙНОСТ“, СТОЛИЧЕН ИНСПЕКТОРАТ
Но пък стигаме до парадоксалната ситуация, в която пишем актове за нови избори, които са се провели наскоро, а все още не сме оправили сметките си с афишите за стари избори
ПЕТЯ ИЛАРИОНОВА
Непремахването на политическите плакати се превръща в проблем, защото, виждайки налепени такива агитационни материали, след това други рекламни материали – за концерти или театрални постановки – започват да се лепят. И в един момент се получава направо „кора“, която много по-трудно се сваля и замърсява съответното мястo
Според Изборния кодекс санкциите са между 1000 и 5 000 лева, в зависимост от броя непремахнати плакати
Каква е вашата реакция?
Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 – Политология (Публична администрация) с тема на дисертационния труд: Комуникации в процеса на политиките (Изграждане на обществена съпричастност при стратегически публично-частни партньорства). Андрей Велчев е магистър по Политически мениджмънт и публични политики и магистър по Масови комуникации в Нов български университет. Автор е на множество публикации и интервюта, посветени на проблемите на комуникациите, журналистиката, маркетинга и политическите комуникации. Член е на Българското дружество за връзки с обществеността, Съюза на българските журналисти и International Federation of Journalists (IFJ)