28 трамвая пристигат от Базел, за да тръгнат по софийските булеварди. Машините са произведени през 1989 година и се очаква да бъдат в експлоатация по софийските улици поне още 10-15 години.
Мотрисите са с 55 седящи и над 150 правостоящи места, оборудвани са с нископодова секция, което позволява качването на майки с колички и хора с увреждания. Очаква се вече доставените трамваи да започнат да се движат по линии 3, 6 и 12 до месец.
Швейцарските превозни средства са финансирани с пари от българо-швейцарската програма за намаляване на икономическите и социалните неравенства.
Вносът им е част от идеята пътуването с трамвай в София да стане по-популярно и да облекчи натоварения трафик и замърсяването на въздуха в столицата, които в последно време са приоритет на общината.
От строй ще бъдат изкарани най-старите возила, а за подмяна на разбитите автобуси, които масово се движат в София, все още не се говори.
Заместник-кметът по транспорта Евгени Крусев показа трамваите в депото „Банишора“. В момента те се оборудват в поделенията на Столичния електротранспорт – междурелсието им трябва да се пригоди за това в София, което е 1009 мм, обясни Крусев. Той каза, че трамваите са произведени през 1990-1991 г. и ще подменят най-старите трамваи в София от 1980 година.
Швейцарските трамваи са основно модернизирани в периода 2000-2002 г. като са им добавени нископодова секция за по-голяма достъпност и различни системи, които подобряват комфорта на пътниците и сигурността на ватманите.
Инсталирани са видеонаблюдение и системи за сигурност при затваряне на вратите. Максималната им скорост на движение е 60 км/ч. Трамваите са с капацитет 60 седящи и 160 правостоящи места. Производител е Schindler Waggon AG с електрооборудване на Siemens AG и ABB AG.
Заместник-кметът информира, че първите трамваи ще бъдат пуснати по линията номер 8, която обслужва ж. к. „Люлин“, а следващите – по линиите с номера 6 и 12. Целта е те да подменят най-амортизираните, които сега се движат в София.
В момента е в ход процедура за доставка на 13 нови нископодови трамваи. Подготвя се и друга процедура за доставка на 120 газови автобуси, 60 от които – съчленени, и 60 – единични, и трета – за още 30 единични автобуси. Процедурите би трябвало да приключат до края на годината и е въпрос на разчети на производителите дали доставките ще могат да започнат преди края на годината, посочи Крусев.