Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 –…
Mozilla придобива оператора на услугата за запазване на линкове Pocket – компанията Read It Later.
Екипът на приложението ще бъде подслонен в независима дъщерна компания, обяви Mozilla вкорпоративния си блог. Колко е платила компанията, която е разработчик на браузера Firefox, за новата си придобивка засега не е ясно.
Според данни на Pocket приложението към момента има около 10 млн. уникални потребители на месец, а досега с него са били запаметени 3 млрд. статии за по-късно четене. Първата версия на Pocket се появи още през 2007 г., тогава все още под името Read It Later.
Между Mozilla и Pocket съществува тясно партньорство от 2015 г. насам, а услугата е интегрирана във Firefox. В рамките на сътрудничеството партньорите са забелязали, че двете компании споделят една и съща визия.
Това всъщност е и първата сделка по придобиване на Mozilla, отбелязва Ройтерс.
Очаква се Pocket да подкрепи Mozilla в мобилната област. Софтуерният разработчик наскоро се отказа от плановете си за развитие на мобилната си операционна система Firefox OS и в началото на февруари освободи 50 служители, които са разработвали Firefox за свързани устройства. Освен това в началото на годината Mozilla предприе мащабен ребрандинг.
Според Crunchbase от своето основаване досега Pocket е успяла да привлече рисков капитал за 14,5 млн. долара, а сред инвеститорите е и германският фонд Axel Springer Digital Ventures на издателството Axel Springer. Компанията генерира приходи с реклами и абонаментен модел, който предоставя разширени възможности на потребителите.
Един от основните конкуренти – Instapaper, бе придобит през август 2016 г. от Pinterest.
Каква е вашата реакция?
Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 – Политология (Публична администрация) с тема на дисертационния труд: Комуникации в процеса на политиките (Изграждане на обществена съпричастност при стратегически публично-частни партньорства). Андрей Велчев е магистър по Политически мениджмънт и публични политики и магистър по Масови комуникации в Нов български университет. Автор е на множество публикации и интервюта, посветени на проблемите на комуникациите, журналистиката, маркетинга и политическите комуникации. Член е на Българското дружество за връзки с обществеността, Съюза на българските журналисти и International Federation of Journalists (IFJ)