Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 –…
Ако има нещо, което съм научил от най-ранните дни на социалните мрежи – 90-те години, до първите години след 2000 г., когато имаше AOL и MySpace, а после последва възходът на Facebook, то това е принципът, че хората контролират медията. Марките само се качват на вълната, докато се роди следващия нов канал.
Успешните компании разбират, че с изграждането на онлайн общности от техни защитници могат да поддържат своята важност. И тя може да бъде такава, че те самите да еволюират, заедно с развитието на публиките им и на самите платформи.
Но социалните мрежи може и да бъдат пълна загуба на време. Това се случва, ако бизнесът не позиционира маркетинговите си усилия правилно около тенденциите в индустрията.
Тук следват 5 причини за спад на ангажираността с марките към 2017 г. Това са грешки, допускани от маркетинга в социалните мрежи. Придружени са и от препоръки какво да предприемете по въпроса, ако разпознавате себе си в някои от тях.
1. Разсейване на усилията. Развиване на присъствие в много социални мрежи, без да има целенасочена и най-активна стратегия за една конкретна социална мрежа.
Днес хората имат повече на брой от всякога възможности да се свързват с приятели, любими марки, знаменитости, автори. Почти навсякъде, където погледнем, може да открием някой бранд или създател на творчество, който да спечели вниманието ни, или пък някой, който да се опитва да ни продава нещо. Това прави почти невъзможно за хората да бъдат налични във всяка платформа. Ето защо стратегията на бранда в социалните мрежи трябва да бъде концентрирана върху една платформа, в която целевата му аудитория прекарва най-много от своето време. По-неуспешни са оптите за едновременни усилия в морето от шум на различните канали.
2. Обхватът на публикациите в социалните мрежи, или т.нар. organic reach, е мъртъв. Знаем, че каналите като Facebook, Twitter, а отскоро и Snapchat, са публично търгувани компании, които правят пари от продажбата на дигитална реклама. По това те в известна степен са същите като печатните медии. От известно време 1% от феновете на страниците във Facebook и последователите на страниците в Twitter виждат съдържанието на марките. Ако не искате да поемате по пътя да ставате рекламодател в тези мрежи, финансирайки видимостта на публикациите си в тях, дръжте стратегия, центрирана върху директната ангажираност с някого, който говори за бранда ви или негов конкурент.
Каква е вашата реакция?
Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 – Политология (Публична администрация) с тема на дисертационния труд: Комуникации в процеса на политиките (Изграждане на обществена съпричастност при стратегически публично-частни партньорства). Андрей Велчев е магистър по Политически мениджмънт и публични политики и магистър по Масови комуникации в Нов български университет. Автор е на множество публикации и интервюта, посветени на проблемите на комуникациите, журналистиката, маркетинга и политическите комуникации. Член е на Българското дружество за връзки с обществеността, Съюза на българските журналисти и International Federation of Journalists (IFJ)