Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 –…
Само за седмица служителите на Столичната община са премахнали 72 рекламни обекта заради изтекли договори, уточниха от направление Архитектура и градоустройство.
Според наредбата за преместваемите обекти, за рекламните, информационните и монументално-декоративните елементи след изтичането на договорите за наем, кметът на Столичната община и инвеститорите сключват споразумение за плащане на финансови обезщетения до подновяването им.
Инвеститорите, собственици на премахнатите обекти, са плащали тези обезщетения, като не са премахвали рекламите. От направление Архитектура и градоустройство обясниха, че тези обезщетения не узаконяват рекламните обекти, а се плащат именно заради продължаващото ползване на общинска площ, без това да е разрешено с договор. Контрактите с инвеститорите няма да бъдат подновени. Вместо това ще им бъдат наложени глоби, а самите рекламни съоръжения няма да им бъдат върнати до плащането им.
19′ припомня, че премахването на обектите е част от проекта на главния архитект Здравко Здравков за превръщането на София в зелена столица. Като част от този проект демонтираните рекламни обекти няма да бъдат върнати на предишните си места.
От направление Архитектура и градоустройство изработват проект за промени на действащата наредба за преместваемите обекти и рекламната дейност на територията на София. Те предвиждат освобождаването на повече градски пространства, по-лесно санкциониране на поставилите незаконни реклами и ограничаването на техния брой. Предстои промените да преминат обществено обсъждане и да бъдат предложени на Столичния общински съвет.
Дата: 14.12.2016 00:01
Източник: 19 минути – стр. 6
Каква е вашата реакция?
Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 – Политология (Публична администрация) с тема на дисертационния труд: Комуникации в процеса на политиките (Изграждане на обществена съпричастност при стратегически публично-частни партньорства). Андрей Велчев е магистър по Политически мениджмънт и публични политики и магистър по Масови комуникации в Нов български университет. Автор е на множество публикации и интервюта, посветени на проблемите на комуникациите, журналистиката, маркетинга и политическите комуникации. Член е на Българското дружество за връзки с обществеността, Съюза на българските журналисти и International Federation of Journalists (IFJ)