В основата на кризата бяха отношенията между президентката и нейна приятелка на име Цой Сун Сил. Според първоначалните данни от разследването, използвайки връзките си с президента, Цой Сун Сил е принудила повече от 50 южнокорейски компании да прехвърлят десетки милиони долари в два контролирани от нея фондове.
В разгара на скандала рекламистите на скандинавската водка явно са забелязали как снимка на множеството от протестиращи корейци с факли в ръце през нощта прилича на оригиналната бутилка. Кадърът е публикуван във Фейсбук страницата на водката с надпис ABSOLUT KOREA и посланието „Сами си създаваме бъдещето“.
Въпреки че внушението е недвусмислено в подкрепа на протестиращите корейци, реакцията срещу „Абсолют“ е изключително остра. Хиляди хора вече са написали гневни коментари в социалната мрежа, в повечето от които се обяснява как е безвкусица да се използват важни исторически събития за рекламни цели.