104163194-czu0lf4wgaa4vgq-530x298-2
Южна Корея е шокирана от реклама на местното представителство на водка “Абсолют”, съобщи Ройтерс.
Става дума за снимка от многохилядните протести с факелни шествия в Сеул по повод корупционния скандал в страната, които доведоха до импийчмънт на президента Пак Кън Хе, допълва агенцията, цитирана от OFFNews.

В основата на кризата бяха отношенията между президентката и нейна приятелка на име Цой Сун Сил. Според първоначалните данни от разследването, използвайки връзките си с президента, Цой Сун Сил е принудила повече от 50 южнокорейски компании да прехвърлят десетки милиони долари в два контролирани от нея фондове.

Следователите смятат, че президентът Пак Кън Хе е знаела за тези действия и най-вероятно сама е участвала в тях.

В разгара на скандала рекламистите на скандинавската водка явно са забелязали как снимка на множеството от протестиращи корейци с факли в ръце през нощта прилича на оригиналната бутилка. Кадърът е публикуван във Фейсбук страницата на водката с надпис ABSOLUT KOREA и посланието “Сами си създаваме бъдещето”.

Въпреки че внушението е недвусмислено в подкрепа на протестиращите корейци, реакцията срещу “Абсолют” е изключително остра. Хиляди хора вече са написали гневни коментари в социалната мрежа, в повечето от които се обяснява как е безвкусица да се използват важни исторически събития за рекламни цели.