Сега четете
11 навика, които ни губят времето

11 навика, които ни губят времето

palmsclockВсички имаме проблеми с времето. В рамките на един ден просто няма достатъчно часове, за да направим всичко, което искаме.

Въпреки това, ако чувствате, че вашето представяне в работата страда от невъзможността да планирате деня си, значи е време да поемете контрол над вашето време.

Важно е да разпознаете вредните тенденции, преди да попаднете в хаотична спирала, която да разруши кариерата ви.

От BusinessInsider споделят 11 ужасни навика, с които просто си губите времето

1. Мултитаскинг

Противно на очакваното, правенето на няколко неща наведнъж не повишава вашата производителност. Мултитасинга ви забавя, кара ви да правите глупави грешки и убива вашата креативност.

Лесно е да рационализирате този стил на работа, вярвайки че той ви прави по-ефективни, но фактите показват, че крайният резултат е значително по-лош.

2. Отлагане

Ще ви покажа колко лесно е да отлагате, ама по-късно!

Ако трябва да бъдем сериозни, това е един лош навик, от който човек най-трудно се отървава. Ако се концентрирате, обаче може да отпуснете неговата хватка.

3. Пренебрегване на срокове

Може би сте прекалено талантлив и вашият шеф е принуден, макар и неохотно, да приема вашите закъснения. Може би работната среда във вашата компания е по-спокойна и невзискателна.

Така или иначе, игнорирането на сроковете е ужасен навик. Някой ден ще подминете краен срок, който е изключително важен.

Ако и вие сте жертва на този навик, има два варианта. Или шефът ви ще трябва да свикне със вашите закъснения, или просто трябва да започнете да спазвате сроковете.

4. Липса на оптимизация

Може да имате график и система на работа, но те са разхвърляни в най-различни посоки.

Записките от важните конференции са във вашия лаптоп, датите за крайните срокове в мобилния ви телефон, а листът със задачите за деня е на хвърчащи бележки, които лепите около компютъра.

В нашия хаотичен и високотехнологичен свят е лесно да попаднете в подобен капан. Ако имате този проблем, от решаващо значение е да оптимизирате своя план, в противен случай рискувате да станете още по-дезорганизирани.

5. Никога не казвате „не“

Вашето време е ценно. Защитавайте го! Пазете го на всяка цена! Не си губете времето с тривиални неща, които не са от значение за вас.

Застъпете се за времето си и започнете да казвате „да“ по-рядко. Това може да бъде трудно за по-слабите характери, но то е крайно необходимо, ако искате да подобрите управлението на вашето време.

6. Не си поставяте цели

Някои казват, че красотата е в самото пътуване, а не в крайната дестинация, но ако нямате ясна цел, най-вероятно просто ще се изгубите по пътя. Очертаването на план може да е малко обезсърчително и дори плашещо, но без краткосрочни и дългосрочни цели, нямате основата, върху която да изградите вашия график.

7. Отлагате задачите, които са ви неприятни

Марк Твен е казал, че първото нещо, което трябва да направите всяка сутрин е да изядете една жива жаба, за да сте сигурни, че най-лошото нещо, което може да ви се случи през деня, вече е зад вас.

Заемете се първо със задачи, които са ви най-неприятни. Това ще увеличи продуктивността ви през останалата част от деня.

Вижте и

8. Забравяте, че „перфектното“ е враг на „доброто“

Трябва да се откажете от своя перфекционизъм, ако искате да си върнете контрола над вашето време. Перфекционистите губят много време, опитвайки се да постигнат съвършенство във всичко, което правят. Крайният резултат е работа с изключително бавно темпо и множество излишни нерви за всички участници в проекта.

Перфекционизмът е навик, от който трудно може да се откажете, но е важно да разберете, че това е черта, която може да убие вашата кариера.

9. Прегаряне

Вие сте пристрастен към работата. Разпънат сте между вашата основна работа, втора работа, странични задачи, хоби и личен живот. Рано или късно, или ще се откажете от някои от тези неща, или цялата ви житейска система ще се срути.

Спрете да се наказвате, като опитвате да се справяте с всички тези неща и се фокусирайте само над това, което е най-важно вас.

10. Неуспешно приоритизиране

Може да попаднете в този капан, ако разчитате прекалено много на вашите списъци със задачи. Някои задачи заслужават вашето време повече от други. Ако не внимавате при подреждането на списъка, рискувате да изгубите от фокус най-важното.

Липсата на приоритети ви кара да се занимавате с трудоемка работа, пренебрегвайки спешните проекти.

11. Забравяте да си водите записки

Може би се чувствате прекалено зает и напрегнат, за да обръщате внимание на вашия прогрес. Въпреки това, ако искате да си върнете контрола над вашето време , ще трябва да си водите записки. Това не означава буквално да записвате всичко на хартия. Може да използвате мобилно или компютърно приложение, което да ви напомня за вашите задължения.

Източник: Мениджър

Каква е вашата реакция?
Много ми хареса
0
Не ми хареса
0
Не съм сигурен
0
Развълнувах се
0
Вижте коментарите (0)

Напиши коментар

Вашият мейл адрес няма да бъде публикуван.

Нагоре