Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 –…
Това предлага милиардерът Карлос Слим
Мексиканският милиардер Карлос Слим е на мнение, че работната седмица трябва да бъде само три дни. В телевизионно интервю, той споделя, че според него днешното общество търси повече знания и изкуство. Слим е категоричен, че намаляването на работната седмица би довело до нови работни места и по-голяма динамика на бизнеса. Ако хората имат 4 свободни дни, това би имало няколко плюса. Първо, ще се повиши качеството им на живот, и второ – ще се увеличат приходите от туризъм, култура, спорт и образование.
Карлос Слим е на 76 години и е попадал два пъти в класации за най-богатия човек на планетата. Днес вече той заема седмото място с притежанието на близо 50 млрд. долара.
Идеята на Слим е интересна и странна, но изглежда тя се ръководи и от делова логика. Британски медии публикуваха резултати от проведено изследване. Според него, работниците са продуктивни само три дни в седмицата, а понякога дори два дни и половина. В изследването са взели участие повече от 6, 000 души. Проведени са различни логически тестове, както и такива за абстрактно мислене. Участниците е трябвало да четат думи на глас, да рецитират списъци с номера, като е засичано и време. Целта е била да се изследва как работи мозъкът при различните възрасти и различното физическо натоварване. Междувременно, в Швеция вече съществуват компании, които споделят теорията за работна седмица от три дни и от години служителите работят с този график.
Каква е вашата реакция?
Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 – Политология (Публична администрация) с тема на дисертационния труд: Комуникации в процеса на политиките (Изграждане на обществена съпричастност при стратегически публично-частни партньорства). Андрей Велчев е магистър по Политически мениджмънт и публични политики и магистър по Масови комуникации в Нов български университет. Автор е на множество публикации и интервюта, посветени на проблемите на комуникациите, журналистиката, маркетинга и политическите комуникации. Член е на Българското дружество за връзки с обществеността, Съюза на българските журналисти и International Federation of Journalists (IFJ)