Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 –…
Целта на „Дигитален гараж“ е да подобри уменията на потребителите за развиване на бизнеса онлайн
Google стартира в България своята програма „Дигитален гараж“ – нова онлайн платформа, предлагаща безплатни обучения за всеки, от ученици до предприемачи. Областите, които обхващат обученията, са дигитален маркетинг и развиване на бизнеса онлайн, съобщават от компанията.
Платформата може да помогне за справянето с едно от най-големите предизвикателства за Европейския съюз (ЕС) и Централна Европа в частност – липсата на дигитални умения. От Google посочват, че, за да успеят в новата ера, страните трябва да стимулират местното предприемачество и да развиват дигиталните умения.
Така могат да помогнат на отделни хора и предприемачи да ползват пълния потенциал на интернет инструментите, както и да бъдат успешни в онлайн пространството.
По данни на Европейската комисия (Е К) 47% от населението в ЕС не разполага с адекватни дигитални умения, а в близко бъдеще 90 на сто от работните места ще изискват някакво ниво на дигитални компетенции. Прогнозата на Е К е, че до 2020 г. 825 000 работни места ще останат незаети именно заради липсата на такива умения.
Данните са много важни за България, защото според Индекса за дигитална икономика и общество (DESI) страната е на последно място в ЕС по дял на хора с базови дигитални умения -31%. Средната стойност за ЕС е 55%.
Освен това 40% от българите нямат никакви дигитални знания. Ниското ниво на цифрови умения на човешкия капитал е една от причините, поради които българските предприемачи изостават в прилагането на цифровите технологии, например в областта на електронната търговия.
Всичко това мотивира Google да създаде обучения по дигитални умения, които да са достъпни за всички.
В платформата потребителите могат да се възползват от безплатни уроци на различни теми – как се изгражда онлайн присъствие до маркетинг на социалните мрежи и използването на възможностите на мобилните телефони за привличане на повече клиенти. Всеки потребител може да избира темите, по които да се обучава, а завършвайки курс, може да получи сертификат от Google и IAB Europe. Курсът включва 89 урока, разделени в 23 теми. Всяка от темите пък е съставена от няколко видеоклипа, в които експерти и предприемачи споделят опит и как се използват дигиталните умения за развиването на бизнес онлайн.“Интернет може да бъде силен съюзник на обществото,
помагайки както на млади специалисти, така и на фирми, да се развиват. Със старта на българския Дигитален гараж ние искаме да дадем възможност на настоящата и бъдещата работна сила на страната да придобие дигитални умения, да подпомогнем малките и средните компании да ускорят растежа си, както и да улесним достъпа им до световните пазари“, коментира Парис Чилдрес, мениджър бизнес развитие на Google за България.
Новата платформа на компанията е на адрес https://digitalengarazh.withgoogle.com
Каква е вашата реакция?
Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 – Политология (Публична администрация) с тема на дисертационния труд: Комуникации в процеса на политиките (Изграждане на обществена съпричастност при стратегически публично-частни партньорства). Андрей Велчев е магистър по Политически мениджмънт и публични политики и магистър по Масови комуникации в Нов български университет. Автор е на множество публикации и интервюта, посветени на проблемите на комуникациите, журналистиката, маркетинга и политическите комуникации. Член е на Българското дружество за връзки с обществеността, Съюза на българските журналисти и International Federation of Journalists (IFJ)