Сега четете
Преглед на печата за 16 март

Преглед на печата за 16 март

continental pishehsta mashina
Новите мегапоръчки ще са за жп строителство за 2 млрд. лв.

в. Капитал Daily

Топ поръчителят тази година вече е ясен – това е държавната НКЖИ. Планът на компанията, която държи жп линиите и гарите, е видим от предварителните обявления за обществени поръчки през годината. Те са за почти 2 млрд. лв., като мегатърговете ще са два – за жп отсечката между Елин Пелин и Костенец, където планираният разход доближава 900 млн. лв., и за по-късата Костенец – Септември, за която ще са нужни около 350 млн. лв. Въпросните 78 километра се финансират по европейски програми и частично от бюджета. Целта е по новата линия влаковете да се движат с до 160 км/ч. За да се постигне тази скорост, ще се изграждат тунели и виадукти и вероятно затова цената е толкова висока.

Тези търгове се чакат в краткосрочен план от строителните компании, особено след спирането на големите пътни поръчки. В по-дългосрочен хоризонт България най-сетне ще има инфраструктура в направлението София – Пловдив – Бургас, която да позволява бърз транспорт, което може да вдигне интереса на пътниците.

МО стартира военни поръчки за над 3 млрд. лв.
в. Сега

Военното министерство ще предложи успоредно стартиране на три мащабни военни проекта, чиято прогнозна цена надхвърля 3 млрд. лв. Това ще стане до дни в някое от оставащите две заседания на правителство до края на месеца, съобщи вчера министърът на отбраната Николай Ненчев по време на международна конференция за превъоръжаване на пехотата. Проектите, които вече са получили одобрение на Съвета по отбрана, са за една ескадрила западни бойни самолети, два нови бойни кораба и около 250 бронирани машини.

Потреблението на природен газ се увеличи за първи път от 2012 г.
в. Сега

Потреблението на природен газ в България през 2015 г. се увеличи за първи път в последните 4 години, сочат данните на националната статистика, обобщени от Института за енергиен мениджмънт. Така бе прекъсната тенденцията за намаляване на консумацията от 2012 г. насам. През миналата година са били потребени 3.085 милиарда кубически метра – с 8.6% повече спрямо предходната 2014 година.

Едно от обясненията за този ръст е, че през миналата година цената на природния газ за бита и за промишлените консуматори беше намалена с над 30%. Това се отрази в значително намаление както на сметките на домакинствата, които се отопляват и готвят на природен газ, така и на индустрията. Ново намаление на природния газ за бита се очаква от 1 април. Предложението на обществения доставчик „Булгаргаз“ е цената да падне с нови 23 на сто.

БЕХ ще се пазари още 10 дни за заема от 650 млн. евро
в. Сега

Още около 10 дни ще продължат разговорите на Българския енергиен холдинг (БЕХ) за заема от 650 млн. евро. Миналата седмица стана ясно, че консорциум между Ваnса IMI S.p.A. – London Branch, Bank of China Limited – Luxembourg Branch и J.P. Morgan Securities е бил поканен за договаряне на клаузите и за сключване на договор.

Парите са нужни на БЕХ, за да ги преведе на дъщерната си НЕК. Електрическата компания, от своя страна, ще изчисти задълженията си от около 1 милиард лева към двата американски теца „Марица-изток“ 1 и 3. „Надявам се, преговорите да приключат може би до десетина дни. Трябва да имаме вече информация и да се върви към сключване на договор. В момента се договарят клаузите по него. Ако можем да постигнем подобрение на офертата, която е дала банката, ще го направим“, обясни вчера министърът на енергетиката Теменужка Петкова по време на лекция в УНСС.

Изнасяме автомобили и части за 1,26 млрд.
в. Стандарт

Износът на превозни средства и части за коли нараства от 45 млн. лв. през 2000 г. до 1,26 млрд. лв. за 2015 г. Така тази продукция вече формира 2,76% от общия износ на страната, сочат данни на Инфограф. Ролята на производството на превозни средства и части за тях за родната икономика сериозно нараства през последните години. Най-голям ръст от 2009 г. насам има при износа на пътнически и други автомобили. Но сериозен дял в експорта имат и тракторите, велосипедите и частите за коли. Броят на наетите в сектора „Производство на автомобили, ремаркета и полуремаркета“ продължава да нараства. В периода 2000-2015 г. заетите в бранша се увеличават 5,5 пъти, като след 2009 г. се задържат над 10 000 души, а през третото тримесечие на 2015 г. за пръв път надхвърлят 20 хил. души. Това е в силен контраст в сравнение с общата тенденция в промишлеността у нас, в която броят на наетите за същия период намалява с около 15%.

Турски фирми искат да строят пътища у нас
в. Стандарт

Вижте и

Турски компании проявяват интерес да участват в проектите за обновяване на пътната и жп инфраструктура у нас. Това стана ясно от проведената среща на вицепремиера Томислав Дончев и министъра на икономиката Божидар Лукарски и представители на Съвета за външноикономически връзки към турското министерство на икономиката.

По време на срещата са били обсъдени възможностите за насърчаване на двустранния стокообмен, както и нарасналите възможности пред Турция и България за привличане на нови инвестиции след отпадането на санкциите пред иранската икономика и концепцията на Китай за възстановяване на „Пътя на коприната“. Съветът за външноикономически връзки към турското министерство на икономиката обединява над 2000 компании, специализирани в различни сфери – производство, логистика, строителство, фармацевтичен сектор, банково дело и услуги.

БГ веригите с проблеми с пространството
в. Новинар

Българските търговци най-често имат затруднения с пространството за магазините си, както и с доставките, става ясно от проучване на експерти.

Родните вериги, които активно работят по унифициране на обектите си през тази година, са основно аптеки, магазини за спортни стоки, регионални хранителни вериги и финансови и нефинансови организации с национална клонова мрежа, сочат анализите.

“Малки пространства, невъзможност за преустройство или специфики за придобиване на тротоарно право са само част от предизвикателствата, пред които се изправят търговците”, обясни Димитър Недев, който е управител в компания, специализирана в цялостното обслужване на строително-инвестиционни проекти.

Каква е вашата реакция?
Много ми хареса
0
Не ми хареса
0
Не съм сигурен
0
Развълнувах се
0
Вижте коментарите (0)

Напиши коментар

Вашият мейл адрес няма да бъде публикуван.

Нагоре