Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 –…
Цените на горивата падат защото на пазара има свръхпредлагане – ОПЕК не ограничава производството. Очаква се скоро и Иран да се намеси, което още повече ще „наводни пазара”, като се очаква тази тенденция да продължи до края на 2016-та година, посочи Андрей Делчев, директор на Българската петролна и газова асоциация пред Нова телевизия.
По отношение на по-евтините горива на бензиностанциите на Веселин Марешки, Делчев заяви, че цената е на ръба и под ръба на себестойността. Това е пиар, рекламна кампания на друг бизнес и на прокламирания от Марешки референдум, смята експертът.
От думите на Делчев излезе, че „тенденцията на сорта „Брент” е показателна за движението на цените на горивата у нас. Той призна, че „Брент” не се преработва за нашата страна и не каза как се движи сортът „Уралс”, който се преработва в „Нефтохим”. „Брент”-ът е под 38 долара за барел в момента. Най-оптимистичните прогнози са за 20 долара на барел, но Андрей Делчев не вярва чак дотам да се стигне. При такъв спад няма да има пропорционално понижение и за бензина и дизела – заради ДДС-то и акциза, които са постоянна величина. Държавата старателно прибира своите 50% от всеки литър горива, посочи експертът.
Според Делчев 12% от прихода от продажба на горивата на дребно остават за търговеца. Той каза, че темата с горивата е доста популистка и сега никой не говори за картели, след като в началото на есента Бойко Борисов и Ваньо Танев категорично обявиха, че има картел на нашия пазар на горива. Това доведе до проверки по бензиностанциите, но картел не беше разкрит официално.
Нова телевизия, „Здравей, България“
Каква е вашата реакция?
Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 – Политология (Публична администрация) с тема на дисертационния труд: Комуникации в процеса на политиките (Изграждане на обществена съпричастност при стратегически публично-частни партньорства). Андрей Велчев е магистър по Политически мениджмънт и публични политики и магистър по Масови комуникации в Нов български университет. Автор е на множество публикации и интервюта, посветени на проблемите на комуникациите, журналистиката, маркетинга и политическите комуникации. Член е на Българското дружество за връзки с обществеността, Съюза на българските журналисти и International Federation of Journalists (IFJ)