Сега четете
Над 100 министри гледат рекламния клип на страната ни със Сталоун

Над 100 министри гледат рекламния клип на страната ни със Сталоун

СталоунНад 100 министри изгледаха рекламния клип на България със Силвестър Сталоун на туристическото изложение в Лондон. Нашата държава е единствената страна, на която е разрешено в рамките на министерската дискусия да излъчи 30-секундното си видео. А всичко това е предавано на живо по Си Ен Ен. Дори испанската министърка на туризма казва на колегите си, че 4 години се бори Антонио Бандерас да рекламира Испания Но сега участвал в клип за България.

Това разказа министърът на туризма Христина Ангелкова в Атина пред български журналисти. Дискусията с нея беше в сряда в първия ден на световната среща на българските медии, която тази година е в Гърция.

Имат ли нашите сънародници, разпръснати по целия свят, достатъчно достъп до информация за страната ни, доколко знаем за тях, трябва ли българските медии да бъдат финансирани от държавата, каква е чистотата на езика в тях и да има ли професионална квалификация на хората, които работят в тях. С такива дискусии, на моменти доста емоционални, започна форумът в гръцката столица. Той се откри в националния университет на Атина с прекрасно изпълнение на виртуозния ни кавалджия Теодосий Спасов.

Малко по-късно започна и всичко онова, заради което форумът се е превърнал в толкова важно събитие – обсъждането на проблемите на българските медии по света и по какви начини те биха могли да бъдат разрешени.

По данни на БАН 2,2 млн. са българите, работещи в страната ни, а 2,5 млн. са тези, които работят в чужбина

Най-често за помощ те се обръщат към българските медии там, а те самите имат редица проблеми.
Ето затова в началото на лятото в Народното събрание се организира дискусия. Нейната цел е да се разбере степента на информираност на българските общности в чужбина. „Тогава получихме допълнителен стимул за това колко са необходими годишните ни срещи“, поясни генерал нят директор на БТА Максим Минчев.

Вижте и
Кой ще е следващият президент на САЩ

„На дискусията в парламента бяха обобщени няколко акцента – нашите сънародници имат интересда проследяват не само новините, но и атрактивните и шоупрограмите, а те невинаги са достъпни, както и че в основата на външната политика спрямо българските общности зад граница има необходимост от повече действия по посока на образователните и културните ангажименти“, обясни Полина Карастоянова, която е председател на Комисията по културата и медиите в парламента.

След като изслуша въпросите на представителите на българските медии в чужбина, тя пое ангажимент до края на годината да направи нарочно заседание на комисията, която да обобщи всички техни предложения.

Световната среща на българските медии се организира за единадесети път от БТА и Асоциацията на българските медии по света. Тя ще продължи до 8 ноември.

Каква е вашата реакция?
Много ми хареса
0
Не ми хареса
0
Не съм сигурен
0
Развълнувах се
0
Вижте коментарите (0)

Напиши коментар

Вашият мейл адрес няма да бъде публикуван.

Нагоре