AdvertisingОт 1 януари 2016 г. производителят на “Милка” и “Орео” няма да излъчва клипове за продуктите си в детските предавания.

За първи път, откакто изобщо съществува реклама, една световна компания се отказва доброволно от нея. Не от всичките и? възможности, но със сигурност от онези забавни клипове, предназначени за деца.

Шоколадовият гигант “Монделийз интернешънъл” (“Милка”, “Кедбъри”, бисквитките “Орео”) обяви, че от 1 януари 2016 г. променя световната си маркетингова политика и спира да рекламира продуктите си на деца под 12-годишна възраст. Затова ще се опита да научи възрастните и родителите какво означава разумно хранене и че е по-добреда изядеш 30 г шоколад наведнъж, вместо цели 100 грама. Децата до 12 години обаче не са дорасли за подобни решения, затова и “Монделийз” променя стратегията си.

Звучи почти шокиращо компания, производител на шоколад и бисквити, да иска да продава по-малко и не на деца.

Всъщност обаче става дума за дългосрочна бизнес стратегия, която трябва да осигури устойчивото и? развитие. Първите идеи за нея са от 2012 г., когато “Монделийз” решава, че ще се превърне в т.нар. снакинг компания (от англ. snacking – за закуска). Т.е. произвежда от онзи тип храни, които се ядат между трите основни хранения. След раздялата си с “Крафт фудс” преди години за компанията остава производството на шоколад, бисквити и кафе. Съвсем скоро и кафето окончателно премина към “Дау Егбъртс”.

Промененият маркетинг за деца е част от новата стратегия, обясни Иванка Джолева, която е мениджър “Връзки с обществеността и правителствените институции за Румъния, България и Източна Адриатика”. Реално “натискът” за купуване над децата до 12-годишна възраст намалява от година насам.Онези симпатични мармоти вече не рекламират
“Милка”. Лилавата крава подбутва само възрастни. Анимацията ще бъде спряна.
От 1 януари 2016 г. ще се усетят още по-големи промени и у нас. Компанията няма да рекламира в детски предавания или в тв предавания, които имат 35% и нагоре детска аудитория.
“Монделийз” ще разглежда подробно пийпълметричните изследвания, за да преценява къде и как може да рекламира.

След което ще прави и собствен одит, за да контролира дали нейните изисквания се спазват от телевизиите.

В Унгария например се оказва, че една от телевизиите е компенсирала компанията с реклама в детско предаване. Компенсация означава излъчване на допълнителна реклама в други часови пояси, когато конкретното предаване, закъдето е била предназначена, не е достигнало определен рейтинг и съответно определен брой зрители, които да видят клипа.

След като “Монделийз” установява унгарското нарушение, тя изобщо спира рекламата си за тази телевизия.

Наесен тукашният клон на “Монделийз” ще е сред компаниите, които ще учредят българска част на европейското движение EUPledge.

В Европа то обединява световни производители на храни в желанието им да правят здравословни и качествени продукти.

Дата: 06.07.2015 10:41
Източник: www.utroruse.com