Въпреки милионите левове, пръснати за реклама на туризма, се оказва, че тя не е постигнала особен резултат. България е на 106-о място в света по ефективност на маркетинга за привличане на туристи и на 121-во по стратегия за брандиране на страната. Това показва проучване на Световния икономически форум – Индекс за конкурентоспособността на туризма сред 141 държави.
Все пак в общата оценка страната ни е класирана 49-а като място за туризъм. България получава индекс 4.05 при най-висок от 5.31 за Испания. С най-слаби резултати – 2.43, е Чад. В топ 10 влизат Франция, Германия, САЩ, Великобритания, Швейцария, Австралия, Италия, Япония и Канада. А след България са поставени редица известни туристически дестинации като Сейшелите (54), Мароко (62), Израел (72), Тунис (79), Египет (83) и др.
Въпреки че изследването е за 2015 г, по качество на пътищата България е поставена на 106-о място. Затова се .препоръчва“ на туристите да ползват жп транспорта, който е значително понапред – на 50-о място. Лоша оценка получаваме и за въздушния транспорт.
По показателя „Сигурност и безопасност“ страната ни е класирана на 78-о място, а по бизнес развитие – на 85-о.
България продължава да бъде евтина дестинация по цени на хотелите е на пето място. На същата позиция сме и по показателя „здраве и хигиена“.
–
ОПРАВДАНИЕ
Провокация, която е предизвикала ненужно напрежение. Така определи пред БНТ скандала с разпространените рекламни брошури, в които България се представя като място за лов на мечки гризли и сьомга, Николина Ангелкова. Вече има наказани служители в министерството, като някои са освободени, други са получили забележка, допълни тя. Вече се работи по нови брошури, дипляни и карти, каза още министърът. Част от тях ще рекламират културноисторическия туризъм и крепостите, винени маршрути, ела туризъм. Повече грешки с кадри на гризли и Скалистите планини няма да има, лично ще преглеждам рекламните материали, зарече се Ангелкова. Според нея вече бил привлечен популярен индийски актьор, който ще участва в рекламен клип за България, предназначен за Индия. По подобен начин щели сме да се рекламираме и в страни като САЩ и Германия.
Дата: 01.06.2015 00:28
Източник: Luboslovie.bg Сега – стр. 6
Автор: РУМЯНА ГОЧЕВА