Как ДПС убеждава гласоподавателите да гласуват за движението? Методите са групови или индивидуални, всекиму според потребностите, и с богат арсенал от изразни, материални, социални, исторически, религиозни и политически средства.
Това разказва репортерът на Нова ТВ Калина Влайкова, която имаше възможността да участва в предизборната обиколка на ДПС.
Партията разчита на т. нар. САС стратегия – секционни анализи и стратегии. За всяка избирателна секция партията определя отговорник, той си има помощници (стотници и десетници), чиято задача е да познават всеки избирател и да намерят начин да му влязат под кожата така, че да гласува заДПС.
Структурите по места познават всеки един избирател по отделно и знаят кой как би реагирал, разказва Рушен Риза, организационен зам.-председател наДПС.
На всички избори правим срещи с тези САС-групи, които докладват какво е състоянието в техните секции спрямо предишните избори, казва Риза.
В изборния ден тези отговорници имат задължението, ако има възрастни хора, да ги извозят до секциите, а ако някой е заявил, че ще гласува, но не го е направил, „естествено, че се интересуваме проблем ли има или какво, но никого не караме насила“ при урните.
За едни САС означава инфраструктура, работни места, социални грижи, на други им стига да се почувстват защитени или застрашени, трети са гневни за млякото, тютюна, животните, субсидиите и имат нужда от убеждаване.
Мълвата по места говори, че закъсали бизнесмени получават финансово рамо срещу брой гласове под строй и код; изселници не могат да се качат на автобуса за дома без печат от изборната секции – доказателство, че са гласували; ромски барони разпределят порции. Глас се дава от страх, за хляба, дървата службата, разказва Влайкова.
Гласове се купуват, но не и от нас, казва в репортажа Мустафа Мустафов, областен председател на ДПС-Сливен. Ние работим лице в лице с избирателя, от врата на врата.
Тази работа се извършва основно от младежите, а те са много, тъй като ДПС инвестира в образованието и партийната им кариера. Младежката организация на партията наброява 23 хил. души, което я прави най-голямата както в България, така и в Европа.
„Темата за ДПС е като темата за цигарите – разпалва и тези, които ги харесват, и другите, които ги мразят. За ДПС много се говори, но малко се знае. Показваме ви една друга гледна точка – тяхната. Не казваме дали тя е добра или лоша – казваме, че я има и може би не е зле да се познава”, казва журналистът.
Махнете тъпия банер, който не позволява връщането назад към вече прочетеното.