Сега четете
КЗК глоби и Практикер за заблуждаваща реклама

КЗК глоби и Практикер за заблуждаваща реклама

лого_практикерСанкцията възлиза на 0,1% от приходите за финансовата 2013 г.

Комисията за защита на конкуренцията наложи санкция от 83 655 лв. на Практикер за заблуждаваща реклама, стана ясно днес.

При проведена от Практикер рекламна кампания „минус 22% на всичко, само от 14 до 17 ноември” потребителите не са надлежно информирани, че намалението не се отнася за всички, а само за определени стоки, уточниха от КЗК.

В промоцията не са включени всички продукти, които се продават в магазини Практикер. От събраните по преписката доказателства се установява, че в случая са изключени акцизните стоки, както и продукти, които са включени в други промоции.

Също така се констатира наличие на продажби в магазините на Практикер на продукти без никаква отстъпка в периода на провеждане на промоцията. КЗК установява, че при провеждане на промоцията потребителите е трябвало да полагат изрични усилия да узнаят за кои точно стоки важи намалението.

Поради това Комисията приема, че начинът на представяне на рекламата може да заблуди потребителите. В допълнение, КЗК смята, че използваните от Практикер различни по форма и цветове табели за обозначаване на предлаганите продукти и техните цени може да въведат потребителите в заблуда налице ли е намаление и в какъв размер.

Комисията приема, че е извършено нарушение по ЗЗК и налага имуществена санкция на Практикер в размер на 0,1% от приходите от продажби на стоки на дружеството за финансовата 2013 г., равняващи се на 83 655 лв.
предишна публикация:

Вижте и

НСИ ще внедри система за управление на качеството
Любословие по.technews.bg

КЗК глоби “Кауфланд” за заблуждаваща реклама

КЗК глоби “Кауфланд” за заблуждаваща рекламаКомисията за защита на конкуренцията (КЗК) е глобила търговската верига “Кауфланд” с 542 662 лв. заради заблуда на потребителите при рекламирането на собствената й марка продукти “K-Classic”,…

КЗК разреши продажбата на изданията на “Нова Българска Медийна Група”

КЗК разреши продажбата на изданията на “Нова Българска Медийна Група”Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) разреши сделката за придобиването на „Телеграф“ ЕООД, „Монитор“ ЕООД, „Политика Днес“ ЕООД, „Компакт – Меридиан“ ЕООД, „Експрес БГ“ ЕАД,…

Каква е вашата реакция?
Много ми хареса
0
Не ми хареса
0
Не съм сигурен
0
Развълнувах се
0
Вижте коментарите (0)

Напиши коментар

Вашият мейл адрес няма да бъде публикуван.

Нагоре