Днес в различни точки по земното кълбо над 5 млрд. пъти ще се чуе сигнала от сканирането на GS1 баркод – при продажба на каса, в складовете, при товаро-разтоварни дейности, по глобалната верига на снабдяване
Днес (26 юни 2014 г.), в различни точки по земното кълбо над 5 млрд. пъти ще се чуе сигнала от сканирането на GS1 баркод – при продажба на каса, в складовете, при товаро-разтоварни дейности, по глобалната верига на снабдяване.
Вероятно много хора няма да осъзнаят, че днес този сигнал бележи историческия момент от създаването на първия стандарт за баркод в системата GS1.
На този ден през 1974 г. Шарън Бюканън, касиер в супермаркет Marsh в Трой, щата Охайо (САЩ), за първи път сканира продукт с баркод GS1.
Клиентът е Клайд Доусън, директор на развойната дейност в Marsh. Първият сканиран продукт е опаковка плодови дъвки Wrigley, чието място в историята се пази в Националния музей на американската история във Вашингтон.
„Представяте ли си, ако нямаше баркод“, казва Мигел Лопера, президент и изпълнителен директор на GS1. „Представете си опашките на касите в магазините. Представете си недоволството на клиентите.
Представете си, какво ще стане, ако един ден в супермаркета скенерите откажат да работят и касиерите трябва да въвеждат данните от баркода ръчно?
Представете си, как баркодът улеснява производителите да търгуват своите продукти в различни страни по света, защото баркодът може да бъде прочетен навсякъде“, допълва той.
„От основаването му през 1930 г., за Marsh приоритетно стои идеята за постоянен растеж и развитие“, споделя Том O’Бойл, изпълнителен директор и председател на супермаркети Marsh.
„Изглежда невероятно, че едно такова на пръв поглед обикновено събитие в Трой, поставя началото на технологична революция, която засяга различни сфери на бизнеса по цял свят“, отбелязва О’Бойл.
„Замисляли ли сте се, колко пъти дневно се сканират баркодове на каса в търговските обекти?“, пита Тим Смъкър, председател на УС на JM Smucker и заместник-председател на GS1.
„Милиарди.
Това засяга всички и подобрява качеството на обслужване.
Не се сещам за друго нещо, което повече да е улеснило търговията по света от баркода.“