Сега четете
Павел Джунев: Една от основните наши мисии е да бъдем с хората

Павел Джунев: Една от основните наши мисии е да бъдем с хората

Pavel DzhunevКратко представяне на вас, на главния редактор и на сайта ви…

Казвам се Павел Джунев, управител на електронна медия Blagoevgrad.eu, на 31 години от Благоевград. От дълги години участвам в изследването, разработването и внедряването на електронни медии в България. Вече пета година радваме читателите на нашата регионална медия. Сайтът е един от най-посещаваните в регион Югозапад, благодарение на обективното ни отразяване, креативната работа на журналистите, на поднасяне на информация по малко по-различен начин. Към момента имаме между 8 – 10 хиляди уникални потребители всеки ден, резултати, с които наистина се гордеем.

Сайтът бе създаден през далечната 2009 година в отговор на необективното  отразяване на новините в масовите медии. Първоначалната идея на Благоевград ИЮ бе да бъдем изцяло позитивна медия, само с положително насочени новини. Опитахме, първата и втората година това бе моделът, но резултатите бяха повече от зле. Наложи се да променим стратегията, направихме редица проучвания и изследвания и установихме, че информацията, която искат хората вече им се предоставя, честно, обективно, ежедневно.

Започвате петата си година, като онлайн регионално издание, какви са проблемите на регионалната журналистика?

С радост отбелязваме старт на петата година от създаването ни. Проблемите на регионалната журналистика са много. Ето и някой основни проблеми:

– Повечето регионални медии биват ухажвани от местна власт по очеваден начин – пример: Канят медиите на кафе с кметове, канят медии на баница с късмети, на коктейли и на какво ли още не. Ухажването е дразнещо, тъй като работата на журналистите е не да хапват и пийват, а да пишат. Държа да отбележа, че ние рядко приемаме подобни покани. Правим всичко възможно да не попаднем в ”обора на послушните агънца” и считаме това за наше задължение.

– Трудност изпитваме и с кадрите. Вярно е, и ние имаме вина за това, тъй като не можем да предвидим адекватно за европейския пазар заплащане, но и  добрите кадри липсват. Проблем, който се наблюдава в доста други отрасли.

– Трудност изпитваме и с финансите, но днес кой ли не изпитва?

Павел Джунов
Павел Джунeв

Как започна професионалното Ви израстване като журналист?

Всичко започна преди близо десетилетие. Всичко започна от тъгата, която изпитвах, четейки вестници и гледайки новинарски емисии по телевизията. Тревожех се, че нещата не са както трябва да бъдат, липсва обективност. На местно ниво бях свидетел на коментари относно изнудване от местни медии и плащане на данък „спокойствие”. Тези факти ме настървиха и започнах да сформирам екип за информационна агенция. Тогава се и роди Благоевград ИЮ, проектът, който днес смятам, че е оценен добре от читателите.

Кои издания и журналисти, независимо дали у нас или в чужбина, Ви служат за пример? Кои са кумирите Ви в сферата, в която работите?

У нас се радвам на работата на агенцията БГНЕС. Обективни са, точни, не съм забелязал да подкрепят конкретна политическа партия, както и смятам, че те са независима медия.

Имате ли професионални изяви извън онлайн пространството и мислите ли за такива?

Мисля за много проекти, в момента подготвяме нов, но на този етап ще го запазя в тайна, тъй като е в самия зародиш.

Разпознаваеми ли сте за вашите читатели или подобно на повечето издания в Интернет, не е ясен издателя и редакционната колегия?

Много благодаря за този въпрос, тъй като днес се появиха стотици медии, които са без яснота, кой стои зад тях, нещо повече, има и списък с анонимни медии, които се препоръчва да не се четат. Ние сме разпознаваеми и сме с хората, на местно ниво доста хора ни знаят, познават, участвали са в наши конкурси и игри, разполагаме и с офис, който е публикуван, имаме и дежурен телефон, на който 24 часа в денонощието се отговаря. Ние държим на това, за нас това е много важно.  Една от основните наши мисии е да бъдем с хората, до хората.

Разбирате и партнирате ли си с печатните издания на Благоевград?

За момента не, считам, че печатните издания са пред своя крах. Гледаме да вървим напред, да представяме актуалното, новото, да поднесем информацията по един нов, по-добър за възприемане начин. Дори не предвиждам партньорство с печатни издания.

Кой момент считате за професионален връх в своята кариера досега?

Професионален връх  – очаквам го всеки момент, но все още не е настъпил. Стремя се към него и си давам ясната сметка, че по-лесно е да се достигне, но по – трудно е да се задържи човек там, затова и не бързам и внимавам. 

С какво се променя журналистиката, според вас?

Вижте и

Промените бих разделил на два типа, тези в България и тези в международен аспект. В България не виждам развитие, по-скоро затъване. В международен аспект журналистиката се изменя динамично и с бързи темпове.

В България нивото пада заради причини, които всеки буден български гражданин знае, което е тъжно.

Кой новини печелят аудитория? Само негативните ли?

Опитът ни показва, че най-четени са новините, които открехват страх у хората, новини и събития, които бъркат в най-тънката нишка у човекът. Тук е много важно да кажа, че в последно време прекалено много се „бърка” у тази нишка на хората в България. Трябва да се спре!  В този ред на мисли смело бих заявил, че се четат всякакви новини, стига да са поднесени по един привлекателен начин, но превес взимат определено негативните новини.

Има ли промяна във възприятието на новинарския поток от Интернет потребителите ?

Смятам, че Интернет потребителите възприемат новините малко по-добре и сортират медиите по  по-добър начин. Имат избор да четат новинарски потоци, които ги касаят, а не такива, които им налагат информацията. Пример, новинарските емисии по телевизията изглеждат по един и същи начин, всички новини по всеки един канал всеки ден се поднасят без голяма разлика. Интернет потребителя може да прочете това, което желае да прочете, това, което представлява интерес за него.

С какво е уникален вашият сайт, сравнен с множеството в онлайн средата?

На първо място е уникален с това, че обхваща един от най-големите региони в България – Югозападен. Уникален е и с това, екипът се стреми да разчупва аудиторията, да я прави участник в редица рубрики и емисии. Отличаваме се също с това, че бягаме от рамката, създадена от други медии, както и с креативизъм. 

Пожеланието ВИ към читателите на сайта luboslovie.bg?

Бих пожелал преди всичко здраве, много късмет, лични и професионални успехи. Желая също добротата и човечността никога да не напускат Вашите читатели.

Каква е вашата реакция?
Много ми хареса
0
Не ми хареса
0
Не съм сигурен
0
Развълнувах се
0
Вижте коментарите (0)

Напиши коментар

Вашият мейл адрес няма да бъде публикуван.

Нагоре