Васко, как стигнахте до написването на този хит за д-р Енчев? Само за няколко часа римите „Д-р Енчев е машина, маха тлъстата сланина” станаха едни от най-харесваните и коментираните в интернет пространството?
– Имам една фаза сутрин, точно след събуждането, която трае 10-ина минути. Подреждам си задачите за деня и си измислям статусите във фейсбук. Та, в тази фаза, ненадейно се появиха брутално 3-4 куплета от бъдещ „хит” за д-р Енчев. После е лесно. Докопах един лист от календар, много са подходящи за сатира, и парчето бе готово. Музиката задължително се „краде” от неизвестни мелодии от 80-те, най-често идващи от Австралия, за да не ме съди Митко Щерев примерно. Следват 2 проби, запис, обработка на вокалите, смесване и готово. За останалото се грижи „Ютуб”. Пълен цикъл – около 3 часа! Ако продуктът е интересен, хората ще го надушат. Иначе с платените ротации на Графа по „БГ радио” и статуята на Света София може да направи хитсингъл на годината.
– Да не би вие самият да сте се опарили от услугите на доктора? Той дори е публикувал вашите стихове в своята страница и е написал, че са от „благодарни” пациенти?
– Ха-ха-ха! При д-р Енчев размерът има мъчение! Като му разгледах тарифите на сайта, се оказа, че скъсяване на пенис е почти двойно по-скъпо от удължаване! Накъде отива този свят? Иначе видях, че си е споделил моята рецитация. Явно демонстрира „широка скроеност”, за да си измъкне максимален пиар. Няма лошо. Не съм му пациент, но в случая той на мен ми е! Отвращавам се от силикон и пластмасови „шамандури”. Дори, ако попадна на съвременно порно с човекоподобни, напомпани като глобуси, ми става гадно и на секундата сменям канала. Това е изродска работа за комплексирани създания! А Енчев е скулптор на стотици такива франкенщайновци.
– Вие от край време сте върл враг на чалгата мразите всичко фолкаджийско? Откъде тази неприязън към този тип музика? Все пак имате и един албум, записан с помощта именно на ..Пайнер’. нали?
– До средата на 90-те бях един от най-котиращите се български диджеи
Всичко вървеше като в приказка и точно когато, аха да стана милионер, някакъв идиот запя „Радка Пиратка”, друг „Селската баня”, трети „Тигре, Тигре” и аз казах: „Край! Дотук бях!”. Чалгата ми взе всичко в онези години, защото отказах да й се продам и да заживея като закоравял башибозук. С Митко Пайнера съм контактувал само по телефона през онези години и беше изключително точен и коректен. Не мога да си кривя душата.
– Проследихте ли риалитито „Музикална академия?” И ако – да, какво мислите за победителката Поли Генова и за журито ?
– За хората, които ме по-знават, не е тайна, че обожавам Поли Генова. Ние с нея сме астрални близнаци. Родени сме на една и съща дата, в един и същи ден, в един и същи час, че дори и в една и съща минута. Съвсем сериозно! Само дето тя е малко по-възрастна на години. Запознахме се в предаването „На инат”, където работехме заедно. Аз на нея съм й огромен длъжник. Тя ме заведе в „Бон Бон” и с тези прекрасни деца изкарах една вълшебна творческа година. А „Музикална академия” изгледах от край до край, разбира се, заради Поли и въпреки нехаресването ми на стила на Иван и Андрей. От първата минута бях убеден, че Поли ще спечели. Тя е смазващ артист. Мисля, че хората я опознаха и като изключително добър човек, какъвто е била винаги. Шоуто беше интересно! Да, крадено от няколко формата и с доста ненужно провокирани скандали, но прекрасните „Акага” и „ЛаТиДа” оправиха нещата перфектно. Журито бе, меко казано, ужасно и отвратително! Такова лицемерие трудно се описва просто.
– Вие сте тв водещ, спец сте по най-различни предавания. Напоследък ефирът се препълни с риалити предавания и сериали, но има ли всъщност нещо качествено за гледане?
– Сори, не гледам телевизия. Дори нямам телевизор вкъщи. Подарих го на едно фризьорско ателие в квартала в знак на протест към малоумието на рекламните блокове. Гледам много малко неща, и то само през интернет. Недоумявам защо в тази агонизираща държава трябва да има десетки телевизии.
Кой идиот изобщо гледа „Тянков-Мянков”, „Алфа-Омега”, „Хеброс-Меброс” и десетки други аматьорски безумия? Кому е нужно това кичово изобилие? А БГ сериалите са ми просто „любими”, особено чутовните ни актьори, които рецитират със станиславски патос калпави реплики за инфантили. Мерси, това не е моя тип забавление!
– Според вас постъпи ли правилно България, като се оттегли от „Евровизия”?
– Не е правилно това оттегляне, както не беше правилно и самото включване преди години. Като си беден, прост и некадърен, не се бутай при „лъвовете”. Като изключим песните на Поли Генова и Мариана Попова, мисия „Евровизия” бе пълен провал, за най-провалената страна в ЕС. Тъпото е, че тези спестени пари от „Евровизия” ще идат за сцена, в която чалга мутра стреля на забавен каданс примерно.
– Не е тайна, че не харесвате Слави Трифонов, как се получи враждата между вас? Разказвали сте дори, че са ви пребивали заради него?
– Няма вражда. Кой съм аз, че да враждувам с такъв шоубизнес „Колос на Чалгария”? Нашата „връзка” с Трифонов премина в 3 етапа от моя страна: „харесване” (в бунтарското начало), „омраза” (в чалгарското промиване на мозъци) и „съжаление” (към днешна дата).Този епизод с побоя беше събуден напоследък пак от пресата, но той е с 10-годишна давност. Да, един маскиран наемник ми отнесе половината лице тогава, точно в период, в който се забавлявах с един интернет сайт, наречен „Анти-Слави”. Ама да се твърди, че учиндолският продавач на мартеници ме е поръчал, е нелепо. Пак казвам, кой съм аз, че такъв титан да се занимава с мен?
– Неведнъж сте твърдял във ваши интервюта, че сценаристите на Слави крадат много, крали ли са и от ваши идеи и авторски неща? За Иво Сиромахов сте писал, че краде дори от фейсбук статусите на хората?
– Да, това е факт. Дори някъде имах списък с датите на предаванията, в които са пускали мои авторски неща, качени в блога ми. Ама те не крадат само от мен. В ерата на интернет вече си е съвсем нормално да „заимстваш”, както се изразява гениалният Иво Сиромахов. Десетина години едни 30 души сценаристи, явно интелигентни хора, си превеждаха кротко вицове и афоризми от сайта anekdot.ru, а народът цъкаше с език и ги смяташе за гении. Окей, няма лошо – намерили са начин. Все едно правят „кавъри”. Слави дори ни гепи цяло едно предаване, на мен и Венци Мицов, ама така е, като си има национален ефир в ръцете. Ние сме ъндърграунд и по-добре. Плаши ме друго. Това, че телевизиите в България вече не възпитават във визуална естетика. Не е нормално да показваш, налагаш и лансираш напук лица с визия на разлагащи се тролове
Мен лично ме плашат. Слави Трифонов, Росен Петров, Наталия Симеонова и десетки други, може да са извънземни водещи, ама приличат на несполучлива мусака. Хора, опомнете се, гледат и малки деца! Как ще ги убеждавате после, че Том Круз е по-симпатичен от Митьо Пищова? А?
– Като музикален спец и дисководещ кажете – има ли качествени изпълнители в българската съвременна музика?
– Има! Много при това. И са смачкани в най-мрачните дупки, без шанс да излязат от там. Защото 3 музикални мафии владеят пазара и няма шанс да пуснат кокала. Качествените и истински изпълнители можете да видите основно в моята класация НОВО 10 + 2 по БНТ 2 и БНТ Свят.
– Защо сте такъв почитател на 80-те години? Нищо ли в наши дни не ви допада?
– 80-те бяха цветни. Сега не е и черно-бяло дори. Сега е апокалиптичен кошмар. И всички зомбирани патриотични оптимисти просто да замълчат, за да не се налага да ги блокирам, като във фейсбук. Абе винаги може и по-зле да стане!

КОЙ Е ТОЙ
Васко Громков е поет, музикант, диджей, журналист, актьор, сценарист, радио и тв водещ от Видин. Известен е със съвременните си текстове и звучене и за това, че през 1991 г. издава първите рап песни в България. В началото на 90те става популярно неговото парче „Песен за казармата”. В момента е автор, сценарист и водещ в БНТ 2. През последната седмица Васко отново стана популярен, след като измисли сатирични стихове за пластичния хирург д-р Ангел Енчев.

Всеки ден | стр. 19 | ИЛИНА ГРИГОРОВА