PRиято е да се разговоря с колега, приятел също като теб алумн на едно и също висше училище и департамент. Пред Андрей Велчев тя разказа за развитието на модерния ПР днес, за нестандартните практики и все по- нестандартните посоки към който са потеглили публик рилейшънс и комуникациите.
Най- важен е ефектът върху начините за отправяне на послание до публиките и индивидите и респективно на формата и съдържанието на самото послание. Новият нестандартен свят на дигитализация и интерактивност дори в офлайн среда води след себе си и нови нестандартни практики за връзка с масовите публики.
[spider_facebook id=“1″]Предоставете се с няколко думи за читателите на Любословие.БГ:
Казвам се Мадлен Стефанова.Ценя истинските и откровени хора, ценя малките жестове и радости. Обичам екстремните преживявания- тези, които ти предизвикват възможностите и ти вдигат адреналина, напомняйки ти,че си жив и че можеш много повече, отколкото предполагаш. Харесва ми да се срещам с нови и различни хора, да ги опознавам и да разговарям с тях, да ги изучавам даже- и от всеки да научавам и по нещо малко и ново за себе си.
Обожавам лятото-слънце,плаж, море,както и дългите разходки в планината.Фен съм на татуировките, американските коли и протеиновите шейкове.
Вие сте решила да се занимавате с Комуникации и публик рилейшънс, такова е и образованието Ви. Какво липсва на образованието по Журналистика и ПР в България?
Повече преподаватели – практици,които са добре запознати със същността на ПР и настоящата изкривена среда/действителност, в която тази професия се практикува и развива. Малко повече часове по психология и актьорско майсторство( много хора се притесняват да говорят пред публика или пък не могат да презентират качествено идеите си, което пък от своя страна води до неуспех/не прави добро впечатление) биха били много полезни в учебната програмата като цяло.Това е професия, която се учи „на бойното поле” – наблюдаваш, слушаш, запомняш грешките, тренираш реакциите и сетивата си и с всяко следващо събитие, с всеки следващ релийз ставаш все по-добър.
А на комуникациите, за да са все по-малко ефективни?
Доверие.
Вие сте фен на тату кулутурата, не е ли това особен начин за предаване на послание?
Да, защото не винаги е директен- най-малкото,защото елементите на един татус не са еднозначни.
Какво всъщност изобразява една татуировка?
Всичко и нищо. Познавам хора, чиито татуировки изобразяват най-ценените им неща,разказват за преживяни болезнени или щастливи истории,запечатват скъпи момети,любими хора.Не малко обаче са и тези,с напълно безсмислените и нищо неозначаващи рисунки.Те си ги правят,само защото така е модерно- да си нарисуван.
Коя е нестандартната комуникация, която води до успех?
Директната и честна.
А как трябва да изглежда експертът по комуникации, за да спечели или задържи клиент?
Преди всичко трябва да може вдъхва доверие и сигурност на клиента, а това не зависи от външния вид, а от комуникативните умения и опит.
Социалните медии и селфи модатата не влияят ли зле на публик рилейшънс сферата?
Не мисля.Даже по-скоро могат да помогнат, ако знаеш как да ги използваш.
Обичате ли професията си?
Да. (с малки изключения хахаха )
Пресссъобщение или директен контакт с медиите?
Директен контакт!
Ако решете да си направите татус свързан с ПР, как ще изглежда той?
Ще е мащабна рисунка,с няколко елемента.Може би нещо такова:
Силуета ще е женски,главата ще е обърната,все едно те гледа- с поглед,който ти казва: „знам какъв си в действителност” и леко лукава усмивка. На врата й ще виси капан за сънища.Някъде бих добавила и един ето такъв джобен часовник :
Запазвам и цветята,но ще са рози. И последно- пеперуда, чиито крило ще създават вятър,който ще е фон на композицията(ефекта на пепрудата) Може пък това наистина да ми е следващата татуировка - идеята много ми допада.
Вашето пожелание към читателите на Любословие.БГ?
Бъдете истински,неподправени и откровени.
[spider_facebook id=“1″]
Освен, че е крайно неграмотно, написаното по-горе е лишено от всякакъв смисъл.