Често в рекламните клипове се появяват образи на красиви жени, дори и без да имат някаква връзка с продавания продукт. В тези случаи рекламиращите провокативно използват т.н. „sex appeal“, един термин, въведен за пръв път при промоцията на … вентили за автомобилни гуми през 1921 година.
Сексът в рекламата е прибягване до употребата на сексуалния интерес като към средство да се привлече вниманието към определен продукт за продажба, като това най-често става с атрактивни модели.
Сексуалността е едно от най- мощните средства в маркетинга и рекламата, особено ефективен начин да се привлече мигновено вниманието към определен продукт. Според специалистите от Gallup & Robinson, фирма за изследване на маркетинга и рекламата, техните проучвания върху ефективността на рекламата в продължение на 50 години показват, че еротиката в рекламата е техника за комуникация с пазара, „използвана значително повече от средното ниво на други техники и, макар че в нея се крият опасни рискове за рекламиращия, заради различните табута и предразсъдъци в общественото съзнание, тя си запазва мястото на водеща рекламна техника, която употребявана внимателно може да бъде дори още no-интригуваща.
Типичен пример за използване на агресивна сексуална реклама е тази на парфюм Obsession на Калвин- Клейн, но има и други случаи, при които всичко е по-завоалирано.
Амплитудите са широки от почти откровено демонстрирани еротични сцени, до дискретно показване на привлекателни
рекламата среща яростна съпротива от различни социални групи – като се започне от традиционните консерватори, особено тези, кои то са привързани към религиозните догми, които смятат такъв тип реклама за „скверна“, и се стигне до феминистките, кои¬то виждат в нея унижение за жената и сексизъм.
Въпреки всички критики, в последните години в рекламите на джинси, парфюми и други подобни продукти се използва провокативна образност, насочена към еротичните фантазии на хората и шокираща със своя откровен апел към сексуалност. Както пи¬ше Калвин Клейн: „Нека преотк- рием джинсите -теса създадени за секс.
Изобилието от плът е последното предизвикателство пред рекламата, която се опитва да придаде на изтърканите клишета за вещите нов живот.
Андрей Велчев, главен редактор на Любословие.БГ
[spider_facebook id=“1″]