Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 –…
Имал съм шанса да участвам в големи американски филмови продукции снимани в България в качеството си на Extras Casting Assistant. Пред мен съм виждал работата на Жан Клод Ван Дам, Лиъм Нийсън, Мартин Кембъл режисьорът на „Маската на Зоро“, „Златното око“, „Казино Роял“, „Вертикална граница“ и др.
Искам да споделя с вас, че Киното е една военизирана структура, в която всеки един кинаджия си знае мястото в работния процес. Христо Стоичков беше казал ,,Всяка жаба да си знае гьола! И мястото в гьола!“, така е и на снимачната площадка.
Видео
Спомням си една сцена в която статистите трябваше да носят автомати М16. Оръжейникът проведе подробен инструктаж, че това са истински оръжия, не са заредени, цевите им са запушени, но въпреки това те трябва да бъдат насочвани на долу. Оръжията бяха раздадени срещу лични карти и когато някой отиваше до тоалетна или да пуши винаги друг трябваше да му пази автомата.
Защо ви разказвам тази история? За да видите, колко са стриктни правилата в киното.
Според моя скромен опит ще ви споделя, какво е станало на снимачната площадка, на която Алек Болдуин простреля при злополука операторката Халина Хътчинс и рани тежко режисьора Джоел Соуза.
1.Алек Болдуин е продуцент на филма
-Продуцентът избира и събира екипа, който ще заснеме и произведе филма.
-Работата на всеки един продуцент е да оптимизира разходите, за което се гледа всяко едно перо, което може да спести пари на продукцията. Но е забравил, какво е казал Сталин ,,Кадрите решават всичко“.
2.Алек Болдуин е главен герой
-Като продуцент Алек Болдуин продава и марката Алек Болдуин.
3.Жанра на филмът е уестърн
-Уестърнът е жанр в киното, за които не трябват много средства. Няколко декора на сгради, църква, банка, бар, шерифство и магазин, както ги виждаме от кадрите на снимачната площадка.
Като сценарист, който има два пълнометражни сценария, мога да ви споделя, че сценариите на 99% от уестърните са….. Лошият прави лошо на Добрият, а Добрият застрелва Лошият в края на филма. Това клише спестява още повече средства, за производството на филма.
Какъв е изводът от всичко, което изброих по-горе?
Алек Болдуин е световна филмова марка. Каквото и да направи, все ще го продаде.
Решил е да направи евтина филмова продукция, като е спестил от професионалисти с опит. Това личи от текучеството на кадри във филма, но най-личи от неопитното момиче на 20 години, което е било оръжейник за първи път във филма.
Експерти оръжейници, споделиха, че е недопустимо друг освен оръжейника да предава оръжието на актьора. В този случай Първият асистент е предал оръжието на Алек Болдуин, а не оръжейника….По-горе ви дадох пример, как в ,,Неразвита България“ се работи с НЕЗАРЕДЕНО ОРЪЖИЕ!
Защо озаглавих статията ,, ПАРИ, КОМПРОМИСИ И ПОЛИТИКА СЕ КРИЯТ ЗАД ТРАГЕДИЯТА С АЛЕК БОЛДУИН“?
ПАРИ
В името на по-високата печалба се правят компромиси.
КОМПРОМИСИ
Компромисите водят до намаляването на професионализма, а намаляването на професионализма води до повишаване на риска. Това че някой е бил добър футболист, не го прави непременно добър треньор.
ПОЛИТИКА
Случайност или не Алек Болдуин от стотици филмови звезди е една малкото, които се занимава активно с политика. Той се изказваше остро против управлението на предишния президент на САЩ Доналд Тръмп.
С този нещастен инцидент, случаен или не, със сигурност компрометира Алек Болдуин и го изважда от следващата политическа кампания….
И за финал ще ви споделя, че всеки един от екипа и от актьорският състав е подписал декларация, че каквото и да се случи, Продукцията не носи вина за случилото се…!
Момчил Димитров, зам. Главен редактор на Любословие.БГ
Каква е вашата реакция?
Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 – Политология (Публична администрация) с тема на дисертационния труд: Комуникации в процеса на политиките (Изграждане на обществена съпричастност при стратегически публично-частни партньорства). Андрей Велчев е магистър по Политически мениджмънт и публични политики и магистър по Масови комуникации в Нов български университет. Автор е на множество публикации и интервюта, посветени на проблемите на комуникациите, журналистиката, маркетинга и политическите комуникации. Член е на Българското дружество за връзки с обществеността, Съюза на българските журналисти и International Federation of Journalists (IFJ)