Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 –…
Проучването установило, че рециклираните литиево-йонни батерии са толкова добри и дори по-добри от новите батерии, направени от новодобити материали. Ян Уанг, професор по машинно инженерство в Политехническия институт Уорчестър, и екип от изследователи от Консорциума за усъвършенствани батерии на САЩ (USABC) проведоха проучването. Заедно с Уанг и неговия екип, A123 Systems, компания за батерии, също участва в проучването. То показа, че автомобилните производители не трябва да се притесняват, че рециклираните акумулаторни материали, не са толкова добри, колкото прясно добитите минерали.
Уанг обясни пред IEEE Spectrum: „Като цяло впечатлението на хората е, че рециклираният материал не е толкова добър, колкото необработения материал. Компаниите за батерии все още се колебаят да използват рециклиран материал в своите батерии.“
Уанг и екипът от изследователи тествали батерии с рециклирани катоди NMC111, които са най-често срещаният тип. Те са съставени от равни части никел, манган и кобалт и са направени с помощта на техника, която е патентована от Battery Resources, стартираща компания, която Уанг е съосновател. Проучването, публикувано в академичното списание Joule, отбелязва, че рециклираните материали се считат за по-нискокачествени от търговските материали и това е пречка за индустрията, която трябва да използва рециклирани материали в нови батерии. В проучването екипът демонстрира как рециклираните катоди NMC111 всъщност са по-добри както по отношение на скоростта, така и по отношение на цикъла и потвърди това с различни тестове на ниво индустрия.
IEEE Spectrum отбеляза, че рециклираните батерии не са тествани в автомобили, за да се опрости начина, по който екипът е провел своите тестове. Екипът направи 11 амперчасови стандартни за индустрията призматични клетки, които бяха заредени с материали със същата плътност като батериите за EV. Уанг обясни, че инженерите от A123 Systems са извършили по-голямата част от тестването, използвайки протокол, разработен от USABC, който отговаря на целите за търговска жизнеспособност за plug-in хибридни електромобили. Резултатите доказаха, че рециклираните катодни материали са жизнеспособна алтернатива на добитите от земните недра такива.
Battery Solutions отбелязва, че приблизително 3 милиарда батерии се изхвърлят всяка година от американци, население от 323 милиона души. Това включва всички видове батерии – не само литиеви. Това обаче подчертава значението на рециклирането им. Мисълта, че на света има сноби които смятат, идеята за рециклиране на батерии за глупава и целяща само да измести общественото внимание от това, колко много всъщност замърсява този вид индустрия, е плашеща. Трябва да преодолеем себе си и да изхвърлим такива манталитети. Каква полза от новите батерии, ако всички сме мъртви от бедствията, причинени от климата? Това може би е твърде мрачна прогноза, но всъщност е нашето бъдеще, ако не се съберем.
Каква е вашата реакция?
Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 – Политология (Публична администрация) с тема на дисертационния труд: Комуникации в процеса на политиките (Изграждане на обществена съпричастност при стратегически публично-частни партньорства). Андрей Велчев е магистър по Политически мениджмънт и публични политики и магистър по Масови комуникации в Нов български университет. Автор е на множество публикации и интервюта, посветени на проблемите на комуникациите, журналистиката, маркетинга и политическите комуникации. Член е на Българското дружество за връзки с обществеността, Съюза на българските журналисти и International Federation of Journalists (IFJ)