Повече от 10 вариации за ново туристическо лого са представени в министерството на икономиката от изпълнителя на проекта „Бранд България“. Консорциумът „Обединение за бранд България“ бе принуден да направи това за собствена сметка, след като първото изготвено от него лого преди година бе остро критикувано, а използването му замразено.
От всички варианти ще бъдат подбрани няколко, които ще се подложат на обществено обсъждане, заяви зам.-министър Бранимир Ботев.
„Бранд България“ е един от 8-те завършени проекта по схемата за подкрепа на националния маркетинг на туристическия продукт, съфинансирани от ОП „Регионално развитие“. Изпълняват се и други 6 проекта. Общата стойност на всички е 52 млн. лв. От тях вече са усвоени 31 млн. лв., като 1,4 млн. лв. отидоха за „Бранд България“.
През следващите години от европейски фондове туризмът у нас очаква около 300 млн. лв. Министерството на икономиката е бенефициент на 52 млн. евро., а за „Региони в растеж“ към регионалното министерство са други 110 млн. евро, обясни Ботев.