Сега четете
БСП и Бареков харчат най-много за реклама в медиите, ГЕРБ най-малко

БСП и Бареков харчат най-много за реклама в медиите, ГЕРБ най-малко

николай-бареков-10050БСП и партията на Николай Бареков „България без цензура“ водят много убедително в класацията за похарчени средства за предизборна реклама. Това показва проучване на Института за развитие на публичната среда, публикувано в сряда в сайта „Отворен парламент“.

Изборният кодекс създаде изискване към медиите да обявяват оферти за отразяване и публикуване на предизборна информация, както и да публикуват самите договори. От публикуваните до момента договори се разбира, че тези две партии водят с огромна преднина пред третите в лицето на дясната коалиция Реформаторски блок.
От достъпните източници се разбира, че до 13 май Коалиция за България (БСП) е сключила договори зареклама на обща стойност 613 368 лв., а формацията на Бареков за 603 626 лв. Реформа горският блок е трети със 197 767 лева, четвърти са „Атака“ със 163 017 лева, а петицата се допълва с ДПС -147 759 лева. 11рави впечатление, че ГЕРБ е похарчила само 43 120 лева, което я поставя на последно място сред парламентарно представените партии.

От Института за развитие на публичната среда обаче нравят важно уточнение – данните са посочени, без да се имат предвид всички медии, които публикуват политическа реклама и без плащанията към Google за използване на системата им за поставяне на банери.

Причината за непълнотата на данните е, че само 13 от включените в мониторинга 27 медии (електронни, печатни и сайтове) изпълняват стриктно задълженията си по Изборния кодекс. Неправителствената организация посочва, че предстои списъкът от медии да бъде разширен.

Вижте и

Според Изборния кодекс медиите трябва да публикуват оферти за отразяване 40 дни преди изборния ден. Данни за сключените договори между медии и участници в изборите се публикуват в тридневен срок след подписване на договорите и се премахват не по-рано от обявяване на резултатите от изборите.

Проучването показва, че телевизиите най-добре отличават платените материали от останалото си съдържание. Всички, включени в проучването телевизии, са публикували и договорите си за предизборна реклама. Това са БНТ, Нова телевизия, БТВ, ТВ7 и Нюз 7. От радиостанциите присъстват само БНТ и „Дарик“, като и двете изпълняват закона.

[spider_facebook id=“1″]
Каква е вашата реакция?
Много ми хареса
0
Не ми хареса
0
Не съм сигурен
0
Развълнувах се
0
Вижте коментарите (0)

Напиши коментар

Вашият мейл адрес няма да бъде публикуван.

Нагоре