Десислава Тошева е изпълнителен директор на групата телевизионни канали ТВ Седем, Нюз 7 и Супер 7 от октомври 2013-а. Преди това заема длъжността финансов анализатор и директор в ТВ 7. Започва професионалния си път като финансов анализатор в „Чипита България“. В периода 2000-2008 г. работи като финансов директор в „Нова телевизия „, следват три години на същата длъжност в радиогрупата на „Витоша „, „Веселина Magic и The Voice. Възпитаник е на Университета за национално и световно стопанство в София с магистърска степен по финанси и банкиране и стипендиант на Фондация „Атанас Буров „. Има диплома от Международната асоциация на сертифицираните счетоводители (АССА) по Международни стандарти за финансова отчетност и одит. Завършила е и шестмесечна мениджмънт програма в Business school на Institute de Empresa в Мадрид.
Г-жо Тошева, завършили сте икономика в УНСС. Защо избрахте да се занимавате с телевизия?
– Като възпитаник на математическа гимназия подредбата и цифрите винаги са били моето амплоа. Шегуваме се с колеги, че все гледаме да изравним баланса. В УНСС следвах финанси, а впоследствие специализирах банково дело. Но през 1992 г., след като випускът ми се дипломира, започна периодът на банковите фалити – „Балканбанк“, Първа частна банка… Много специалисти бяха освободени и не бяхме най-добре приетите на пазара. Почти се бях отказала от надеждата, че ще си намеря работа като финансист или икономист, но един ден хванах влака до Казичене, за да отида на поредното интервю. Дамата, която тогава бе финансов директор на „Чипита България“, ме хареса и ме назначи. Беше трудно, защото компанията тъкмо навлизаше на българския пазар. След три години гръцките консултанти на фирмата ме поканиха да стана финансов анализатор в „Нова телевизия“. Предизвикателствата бяха огромни, но телевизията успя да спечели национален лиценз и да извоюва втора позиция на пазара. През 2008-а телевизията бе продадена и мениджърският екип се смени. Преминах в медийната група на ProSieben, която притежаваше радиостанциите „Витоша“, „Веселина“, Magic и The Voice. В TV7 започнах като финансов директор. От октомври 2013-а, след решението на Николай Бареков да се оттегли, поех изцяло управлението.
Специализирали сте в Глазгоу и Мадрид, как се чувствахте там? – През целия си живот не съм преставала да уча. В Глазгоу изучавах международните стандарти за финансова отчетност и одит, които по това време навлизаха в България. Материята бе тежка, с много английски финансови термини. Опасявах се, че ще се проваля на изпита, но го взех от пръв опит. Там надградих знанията си. Завърших курс и получих сертификат и в авторитетното мадридско бизнес училище Instituto de Empresa. Това бе реализирана мечта. Но установих, че нашето образование е на много по-високо ниво като предлагане на знания. На Запад всичко е практически насочено. Лично за мен се получи максимално добър микс.
Комерсиална, рейтингова или елитарна е съвременната телевизия? -Телевизията носи социална отговорност – да информира обективно, пресъздавайки различните гледни точки. Нашите журналисти се стремят да предлагат сблъсък на мнения. В много от случаите сме първи на събитието. Ние представяме новини, за които другите медии говорят след нас. В този смисъл TV7 има с какво да се похвали. Смятам, че сме най-красиво „опакованата“ телевизионна медия у нас, разполагаме с най-модерната техника, както и с примера на световен информационен лидер като CNN.
Телевизията трябва да разчита и на другите канали за разпространение на информация. Особено в днешните технологични времена и интернет социалните мрежи са особено важни. Според мен бъдещето на медиите е в събирането на телевизионния и компютърния екран в едно. Зрителите ще са активна страна и това ще донесе само ползи в областта на медийния плурализъм и свободата на словото.
Каква е стратегията Ви за развитие на ТВ7 и Нюз7? – NEWS7 е телевизионен проект, създаден по новинарски модел с професионалната подкрепа на CNN . Благодарение и на спортното съдържание той надмина конкурентите си, което ни радва. NEWS7 показва новини на половин час, документални филми, публицистика, имаме и токшоу. TV7 ще продължи да инвестира в програма с уникално съдържание. Следваме идеята да бъдем алтернативни. При засилената конкуренция, за да спечелиш лоялна аудитория, трябва да създадеш доверие у зрителя, а за това е нужно време. Новият сезон на „Къртицата“ е съчетание от Big Brother, „Страх“ и адвенчър елементи. Привличаме емблематични за екрана лица. В „Усещане за жена“ водещ вече е Катето Евро. Тя е темпераментна, колоритна и неподправена. В часовия пояс 17-18.30 ч. стартирахме „Дневен ред“ с продуцент Мартин Карбовски и водещ Костадин Филипов. Поставяме актуалните за деня теми динамично, с гости в студиото и живи включвания. Карбовски се изявява с човешките си социални истории, предизвикващи зрителския интерес. Уикендът стана много силен, сега работим върху слотовете в делничните дни. Ние сме телевизия, която подкрепя българския спорт. Единствено TV7 и NEWS7 излъчват футболните срещи от „А“ група и Световната лига по волейбол Закупихме и правата за баскетболното първенство, получава се качествен продукт.
Вие сте елегантна дама, имате ли предпочитан дизайнер и стил? – За мен дрехите са енергия, настроение и емоция. Придържам се към световните марки, защото те са гаранция за материя и качество. Дразня се от висящо конче или лош тегел. Когато вляза в магазин, дори на голям бранд, за мен е важно доброто обслужване. Купувам си дрехи, когато пътувам, защото те ми носят спомени за съответното място. За последно „набегом“ си купих шал на италианска марка в Соренто. Оказа се модерен с фосфоресциращо зелената си нишка. Предпочитам бижутата с естествени камъни. Харесвам бутика на Raphael и понякога влизам там заради музиката и мебелите от остров Бали. Те ме зареждат с енергия и настроение. Сега нося бижу с лабрадорит. Това е камък, който отключва сетивата и чакрите ни.
Имате ли хобита, с които релаксирате?
– Хобитата ми са свързани с камъни. Това е бизнесът на моите родители. Израснала съм сред мрамор, гранит, полускъпоценни камъни и оникс. Вкъщи имаше камъни навсякъде. Оттогава не признавам кухня без гранитен плот. Колекционирам друзи и ги подреждам на прозорците си, много са красиви. Планинският кристал пречиства дома. Родопският ахат е уникален, неотдавна купих дузина, за да подарявам на приятели. На Етна напълних чантата си с вулканични камъни. Мъжът ми на шега попита как ще ги пренесем до България. Оставих си само няколко вулканични екземпляра, но те носят доста напрежение.
Обичам да слушам италианска музика. Любимецът ми е Ерос Рамацоти, гледах невероятен негов концерт на стадион „Олимпико“ в Рим. Харесвам и музиката на Изтока, предимно мантрите на Дева Премал.
Кое място предпочитате за семейните си ваканции? – Харесвам всяка точка от Италия. Миналата година мъжът ми попита с нотка на облекчение: „Вече обиколихме цяла Италия, нали“? Стъписах го с отговора, че все още не сме, тъй като бях открила един национален парк на източния бряг. Италия ме зарежда дори когато съм в хотелската стая. Естествено, обичам България, разходките в планината и сред природата. Но обслужването у нас ме натоварва и понякога разваля почивката ми. Любимото ми кътче в България са Седемте Рилски езера.
Бихте ли разказали нещо повече за семейството си? – Съпругът ми Димитър е търговски директор. Специалността му е маркетинг и мениджмънт. Запознахме се в първата година на следване в УНСС, бяхме в общ поток. Двамата сме различни, но се допълваме чудесно. Семейни приятели, с които се видяхме през уикенда, казаха, че след толкова години все още изглеждаме влюбени. Той е роден на 13 юни и е човек с много голям късмет. С дъщерите ми се шегуваме, че и ние поприхващаме нещо от него. Съпругът ми ме разбира и подкрепя във всички начинания. Дори когато учех италиански, за да разбирам песните и за да мога да си купя нещо от магазинче в малко италианско селце. Най-ценното в едно семейство е да има приятелство и опора. Голямата ми дъщеря се казва Еми, а малката е Димана. Разликата им е осем години и Еми се грижи за Димана. Двете ходят в едно училище, голямата взима малката, готвят заедно и заздравяват връзката помежду си.
Разбрахме, че сте член на Diners Club. Защо избрахте именно картата First
Lady?
– Дипломната ми работа в УНСС бе за банковите карти и тяхното използване, a Diners Club е сред първите издатели на кредитни карти у нас. First Lady за мен означава свобода. Приех я като мил жест и съм поласкана, че бях поканена лично от госпожа Мая Георгиева от Първа инвестиционна банка. Това е положителна оценка за човешките и професионалните ми качества. Веднага ще я използвам, за да си направя очила. Впечатли ме и застраховката срещу рак на гърдата, която единствено First Lady предлага.
Десислава Тошева, изпълнителен директор на ТВ7, Нюз7 и Супер7, пред Banker Special: Естествените камъни ме зареждат с енергия | | 12.05.2014 11:40 | Банкер Специал | стр. 8; 9 | Силвия Джагарова и Калоян Атанасов
[spider_facebook id=“1″]