Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 –…
Цената на хляба беше индексирана средно с около 10 стотинки през последните две седмици, което означава повече с около 5 стотинки на ден за семейния бюджет.
Това изчисли в “Денят започва” Мариана Кукушева – председател на Националния браншови съюз на хлебарите и сладкарите в България.
“Няколко са причините за поскъпването на хляба, сред които е и COVID пандемията, която затвори много сектори в света и освободи огромен финансов поток. Тези пари се насочиха към зърнените пазари – за първи път от 6 години насам цената на пшеницата има подобни показатели, като данните са на ООН”, обясни тя.
По думите й поскъпването на пшеницата се отразява положително на изкупуването на зърното, тоест селскостопанските производители получават по-добра цена за своята продукция.
“Когато се покачва цената на пшеницата, неминуемо следва поскъпване на основната за нас суровина – брашното. Имаме покачване на цената на енергията и газа, има покачване на транспортните разходи, банковите лихви, на данък смет и данък сгради, които също се плащат от бизнеса”, изреди Кукушева.
Тя подчерта, че основното перо в себестойността на хляба е покачването на цената на човешкия труд.
“Хлебопроизводството не е включено в каквито и да е помощи и мерки за подпомагане от страна на държавата. Може би мотивът е, че не сме затворени с нито една министерска заповед до момента. Ние продължаваме да работим и работим на първа линия”, отбеляза Кукушева и добави: “Увеличихме цената на труда точно с толкова, колкото го направи държавата по отношение на заплащането в държавните органи и държавната администрация – с 30%. Това няма как да бъде поето от всеки хлебопроизводител.”
Luboslovie.bg по bntnews.bg
Каква е вашата реакция?
Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 – Политология (Публична администрация) с тема на дисертационния труд: Комуникации в процеса на политиките (Изграждане на обществена съпричастност при стратегически публично-частни партньорства). Андрей Велчев е магистър по Политически мениджмънт и публични политики и магистър по Масови комуникации в Нов български университет. Автор е на множество публикации и интервюта, посветени на проблемите на комуникациите, журналистиката, маркетинга и политическите комуникации. Член е на Българското дружество за връзки с обществеността, Съюза на българските журналисти и International Federation of Journalists (IFJ)