Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 –…
Първото по рода си проучване, реализирано от агенция за маркетингови изследвания и консултации Blue Point и консултантска компания the other half, показва, че очакванията на комуникационните агенции и бизнеса невинаги се покриват с реалността. Това често води до напрежение в отношенията, затруднения в партньорството, както и до допълнителни разходи за търсене на нови партньори. Какви точно са тези различия и какви са съветите на специалистите за да ги изгладим?
Как агенциите определят работата с клиентите и какви са очакванията им?
Според комуникационните агенции в България, ключово за клиента е личното отношение, а основните им преимущества са креативността и стратегическото мислене. Те искат да реализират смели и различни проекти, с които да отличават клиента от конкуренцията. Но често се случва да не могат да се ангажират с конкретни бизнес резулати, спрямо целите и поставените срокове. За 68,4% от изследваните лица основната причина за това са ниските бюджети, а 51% отговарят, че ключова роля играе липсата на ясно дефинирани цели от страна на клиента.
Каква е позицията на клиентите?
За клиента много по-важно от личното отношение е задъбоченото познаване на пазара и бизнеса. Те също посочват, че най-силната страна на агенциите е тяхната креативност, но оценката им остава около средната – 6.34 по скала от 1 до 10. Основният проблем за 52,8% от компаниите е липсата на дългосрочна визия в креативния процес на агенциите, следван от лошото управление на времето – 48,3% от тях.
Как най-добре да работим заедно?
За да достигнем така търсената симбиоза между бизнеса и агенциите, която да доведе до успешни и иновативни кампании, всяка от страните трябва да направи няколко стъпки към другата. Агенциите да започнат да поставят по-голям акцент върху вникването в същността на бизнеса и пазара, както и да действат винаги с поглед към целите. Клиентът, от своя страна, трябва да помага на агенциите с ясно дефинирани цели и начина им на измерване. Както и да участва активно в запознаването на агенцията с пазара и бизнес логиката.
Много важни елементи в комуникацията между агенция и клиент са доверието и диалогът, ако и двете страни са отворени към предложенията на другата – работата ще върви по-леко.
Въпреки всички различия, от изследването се вижда, че разликите в очакванията не са драстични и двете страни са на мнение, че разбирателството и добрите взаимоотношения са ключът към успеха. А познаването на партньора и комуникацията на различията остава най-добрият начин за изчистването им. Още интересни отговори и провокации към заинтересованите страни може да откриете в самото изследване: https://www.slideshare.net/theotherhalf/clientsagencies-partnership-survey-2019.
Темата е интересна и предполага дискусия, която ще проведем на 04.06 в 18:00 часа клуб Грамофон. Повече за събитието тук: https://www.facebook.com/events/2114974225467621/. Заповядайте!
Каква е вашата реакция?
Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 – Политология (Публична администрация) с тема на дисертационния труд: Комуникации в процеса на политиките (Изграждане на обществена съпричастност при стратегически публично-частни партньорства). Андрей Велчев е магистър по Политически мениджмънт и публични политики и магистър по Масови комуникации в Нов български университет. Автор е на множество публикации и интервюта, посветени на проблемите на комуникациите, журналистиката, маркетинга и политическите комуникации. Член е на Българското дружество за връзки с обществеността, Съюза на българските журналисти и International Federation of Journalists (IFJ)