Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 –…
Японската компания DаtaGrid, основана от учени от университета в Киото, създаде алгоритъм с елементи на изкуствен интелект, който генерира изображения на хора в цял ръст, които не се различават от моделите, показващи дрехи в сайтовете а различните онлайн магазини. Компютърните модели могат да бъдат „облечени“ с всякакви дрехи и могат да заемат всякакви пози на фона на типичното фотографско осветление.
Всяко изображение на новия алгоритъм е с размери 1024х1024 пиксела. Уеб изданието Futurism отбеляза, че това са най-реалистичните модели, които неговите специалисти и дизайнери са виждали.
Новият алгоритъм на DаtaGrid се базира на генеративно състезателна невронна мрежа (GAN), съставена от две части: едната се учи да създава изображенията, а втората се опитва да определи, дали тази снимка е реална или не. Когато електронния арбитър започва да обърква изкуствените изображения с истинските, счита се, че обучението е преминало успешно.
Компанията DataGrid отбеляза, че тяхната технология съвсем скоро ще бъде комерсиализирана. Предполага се, че първите клиенти на компанията ще станат интернет магазините за дрехи и рекламните агенции, които ще получат възможност да направят съществени икономии, понеже повече няма да имат нуждите от услугите ма живите модели и фотографските студия. Това наистина е един нов бизнес, който съвсем лесно може да остави без работа хилядите модели, ангажирани в онлайн магазините.
Каква е вашата реакция?
Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 – Политология (Публична администрация) с тема на дисертационния труд: Комуникации в процеса на политиките (Изграждане на обществена съпричастност при стратегически публично-частни партньорства). Андрей Велчев е магистър по Политически мениджмънт и публични политики и магистър по Масови комуникации в Нов български университет. Автор е на множество публикации и интервюта, посветени на проблемите на комуникациите, журналистиката, маркетинга и политическите комуникации. Член е на Българското дружество за връзки с обществеността, Съюза на българските журналисти и International Federation of Journalists (IFJ)