Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 –…
Социалните мрежи „Фейсбук” и „Туитър” знаят кой си и могат да предвидят какво говориш дори и да не си регистриран потребител, сочи ново проучване.
Алгоритмите на двете мрежи могат да предвидят мнението ти според хората, с които излизаш. Проучването сериозно подкопава идеята, че личният избор е Водещ в борбата за поверителност на личните данни.
Учените от университета във Вермонт и този в Аделаида използват за проучването си повече от 30 млн. публични поста в „Туитър” на близо 14 хил. потребители. Те установяват, че е напълно възможно да се предвиди публикация на човек, който няма профил само като се гледат постовете на осем или девет души от личните му контакти.
Методът е изключително точен – ако даден човек е напуснал социалните мрежи или никога не е бил част от тях, учените могат да познаят бъдещите му публикации или действия с 95% точност.
Учените посочват, че има математически лимит на информацията, която можем да предоставим за себе си в социалните мрежи, но няма никакво значение дали я предоставяме ние или някой, който ни познава.
Ако искате да останете напълно анонимни, трябва да говорите и с всичките си приятели, които имат профили в социалните мрежи.
Каква е вашата реакция?
Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 – Политология (Публична администрация) с тема на дисертационния труд: Комуникации в процеса на политиките (Изграждане на обществена съпричастност при стратегически публично-частни партньорства). Андрей Велчев е магистър по Политически мениджмънт и публични политики и магистър по Масови комуникации в Нов български университет. Автор е на множество публикации и интервюта, посветени на проблемите на комуникациите, журналистиката, маркетинга и политическите комуникации. Член е на Българското дружество за връзки с обществеността, Съюза на българските журналисти и International Federation of Journalists (IFJ)