Това твърди бившият мениджър на компанията Санди Паракилас, добавяйки, че профилите в социалната мрежа представляват „стоки, които ежедневно се продават“, съобщава БГНЕС.
Паракилас е работил във Фейсбук от 2011 до 2012 г. Той е отговарял за спазването на правилата за защита на данните потребителите.
В интервю за „Вашингтон пост“ специалистът споделя, че по това време не се е безпокоял чак толкова много за защитата на личните данни, но аферата с „Кеймбридж Аналитика“ го е подканила да говори по случая.
Според него, данни за клиентите са „крадени“ и чрез големия брой популярни игри на Фейсбук, включително „Кенди краш“ и „Фармвил“.
Паракилас разкрива, че всеки път, когато потребител приеме приложение чрез Фейсбук, се появява „прозорец“, в който се иска разрешение за достъп до данните му. Става дума за данни, които са публични на всеки профил, като име и фамилия, снимки, лайкове и т.н., но приложението получавала и достъп до информация, които потребителят съхранява като тайна.