Сега четете
Козметичната марка Дав се извини за реклама на душ гел

Козметичната марка Дав се извини за реклама на душ гел

73fe0f1dbadcaa202a185e940d4663c5Козметичната марка Дав (Dove), собственост на холандския гигант Юниливър (Unilever PLC), се извини за реклама на душ гел, която бе критикувана, че е расистка, предадоха световните агенции.

Трисекундният клип е бил качен в петък в американската страница във Фейсбук на „Дав“. Той показва чернокожа жена, която си сваля фланелката, изпод която се появява бяла жена, която на свой ред си сваля фланелката и се появява азиатка. Това предизвика гнева на социалните мрежи, а някои потребители си спомниха за реклама на сапун от края на XIX или началото на XX век, показваща чернокожи, които след като са се натъркали с рекламирания сапун стават бели.

„Да си черен означава ли да си мръеен и нежелан?“, пита потребителят@Зот1_Негейс, призовавайки за бойкот на продуктите на „Дав“ и „Юниливър“.

„Накратко, расизмът се завръща в модата и марките търсят печалба от това“, пише потребите л ят@ВеаШх В. на френски.

Вижте и

От компанията обясниха, че целта на рекламата е била да покаже, че техният продукт е подходящ за всеки тип кожа, но признаха, че подходът им е бил грешен. Видеото е свалено, а компанията поднесе извиненията и каза, че съжалява за нанесената обида.

„Това не представя разнообразието на истинската красота, ценена от „Дав“, която е в основата на убежденията ни, и това не трябваше да се случва,“ посочва компанията в изявление по повод рекламата.

Каква е вашата реакция?
Много ми хареса
0
Не ми хареса
0
Не съм сигурен
0
Развълнувах се
0
Вижте коментарите (0)

Напиши коментар

Вашият мейл адрес няма да бъде публикуван.

Нагоре