Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 –…
„Гугъл“ вече няма да „чете“ потребителските пощи в Gmail, както правеше досега с идеята да събира информация и да продава по-добре таргетирана реклама.
Компанията усвои тази практика още през 2004 г., когато стартира своя имейл продукт и това се превърна в неин основен източник на приходи. Този похват будеше известни негативи, като се изтъкваше, че може да се смята за посегателство над личните данни. При все това Gmail остана най-популярната електронна поща в световен мащаб, съобщава телевизионният канал „Блумбърг“.
Въпросното „четене“ на кореспонденцията, разбира се, не се извършва от хора, а се базира на специални алгоритми, които сканират пощата на хората. На базата на разменените съобщени, те извличат информацията за потребителските ни навици. Ако някой човек си пише с друг за лека атлетика и тичане, на него впоследствие му се показват реклами, свързани с тази тема и му се предлагат продукти на компании за спортни стоки.
С отмяната на този похват „Гугъл“ все пак не се отказва от това да показва реклами в Gmail. Вместо да сканира мейлите ни обаче, новият софтуер на компанията ще разчита на друг тип сигнали, чрез които да улавя потребителските настроения.
Към момента услугата се полазва от над 1,2 млрд. души по света. От тях едва 3 млн. са абонаментите на платената версия, към които не се пускат реклами и към които сканиращият инструмент не е бил използван. Въпреки това имаше съмнения, че и тяхната кореспонденция е била „четена“. С отмяната на сканирането „Гугъл“ се надява да сложи край на негативните настроения и да успокои своите потребители.
Технологичният гигант обяви, че сканирането на Gmail ще бъде официално преустановено по-късно през тази година.
Източник: „Блумбърг“
Каква е вашата реакция?
Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 – Политология (Публична администрация) с тема на дисертационния труд: Комуникации в процеса на политиките (Изграждане на обществена съпричастност при стратегически публично-частни партньорства). Андрей Велчев е магистър по Политически мениджмънт и публични политики и магистър по Масови комуникации в Нов български университет. Автор е на множество публикации и интервюта, посветени на проблемите на комуникациите, журналистиката, маркетинга и политическите комуникации. Член е на Българското дружество за връзки с обществеността, Съюза на българските журналисти и International Federation of Journalists (IFJ)