Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 –…
Разследващата журналистка получава наградата за участието й в международния консорциум, който проучи и публикува досиетата „Панама пейпърс“.
Международният консорциум от 300 репортери, сред които и Алексения Димитрова от вестник „24 часа“, спечели „Пулицър“ за разследването „Панама пейпърс“ за офшорните сметки на знаменитости, политици и милиардери от цял свят.
Разследването е найголямото изтичане на тайна информация в историята.
Единственият български журналист в консорциума от репортери от цял свят бе Алексения Димитрова, а медийният партньор на консорциума у нас бе „24 часа“.
В разследванията участваха екипи от над 100 медии в 80 държави.
„Панама пейпърс“ са 11,5 милиона поверителни документа на панамската фирма за корпоративни и правни услуги „Мосак Фонсека“. Документите дават информация за повече от 214 000 офшорни фирми, като разкриват идентичността на техните собственици и директори. Те поставиха в светлините на прожекторите начините, по които влиятелните и богатите опитват да укрият парите си и избягват данъците.
Репортерите, сред които и Алексения Димитрова, прекараха месеци, разследвайки връзки в мрежи от офшорни структури, в които фиктивни компании, представлявани от обикновени хора, контролират собствеността на други организации.
Членовете на екипа използваха „виртуална онлаин читалня“, която да им позволява да сътрудничат с колегите си от различните времеви зони – създавайки повече от 130 дискусионни групи и споделяйки 11 816 документа, въпроси и други публикации.
Накрая повече от 400 журналисти – репортери, редактори, компютърни програмисти, проверяващи фактите и други – работиха по този проект.
Каква е вашата реакция?
Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 – Политология (Публична администрация) с тема на дисертационния труд: Комуникации в процеса на политиките (Изграждане на обществена съпричастност при стратегически публично-частни партньорства). Андрей Велчев е магистър по Политически мениджмънт и публични политики и магистър по Масови комуникации в Нов български университет. Автор е на множество публикации и интервюта, посветени на проблемите на комуникациите, журналистиката, маркетинга и политическите комуникации. Член е на Българското дружество за връзки с обществеността, Съюза на българските журналисти и International Federation of Journalists (IFJ)