По думите му е засилено и видеонаблюдението. Работи се засилено и по станциите, където ръководител „Движение“ следи ситуацията на всяка станция. В командния пункт на всяка станция са изведени всички камери. Това, което може и което трябва, е направено, подчерта инж. Братоев.
Във влаковете има специално съобщение – ако някой пътник забележи изоставен багаж, има оказан телефон, на който да се обади. Системите ни за видеонаблюдение следят непрекъснато, каза Братоев.
Когато има такъв случай, се сигнализира на най-близкия полицай на метростанцията. Те си имат съответно инструкции как да реагират. Това също е канализирано и има правила и инструкции, по които се действа, обясни шефът на Метрополитен.
Метрото е стратегически обект и охраната му трябва да бъде от полицията, а не от частни фирми, подчерта Братоев.
По думите му в метрото има към 240 инструкции за различни ситуации, включително извънредни и такива, които изискват евакуация.
Братоев и подчерта, че в Санкт Петербург машинистът е действал точно, както е по правилата. Според него те са почти универсални за метрополитените, тъй като целта е пътниците да бъдат отведени до най-близката станция, от която да бъдат изведени.
Братоев бе категоричен, че се прави всичко възможно метрото е да превозва пътниците спокойно, бързо, удобно и безопасно.