British Broadcasting Corporation (BBC) ще сформира екип, който да проверява достоверността на разнообразно съдържание и да опровергава умишлено подвеждащи или неверни истории, представяни като новини.
На 12 януари Джейм Хардинг, директор „Новини“ на BBC, е заявил пред екипа си, че BBC ще се „фокусира върху борбата с лъжи, изопачаване на факти и преувеличения“. Според плановете проектът на медията Reality Check ще се превърне в постоянен, който ще бъде подкрепен от специален екип от професионалисти, които да се борят с невярно съдържание и факти, споделяни в социалните мрежи.
“BBC не може да редактира целия интернет, но пък не можем и да стоим настрана“, казва Хардинг, цитиран от The Guardian. „Ще проверяваме достоверността на най-популярното [съдържание] във Facebook, Instagram и други социални медии.“
Плановете на BBC включват още основаването на мрежа от експерти от различните отдели на компанията, създаването на „екип за събирането на информация“ в рамките на отдел World Services, който е получил 290 милиона британски лири за разширяване на дейността си на други езици, и инвестирането на допълнителни средства в журналистика на данните (data journalism).
Разпространяването на невярна информация е огромно предизвикателство по време на големи събития като референдума във Великобритания за напускане на ЕС и изборите за нов президент в САЩ. В някои случаи става въпрос за изцяло изфабрикувани истории, с които се цели единствено генерирането на рекламни приходи на базата на броя прочитания на съответния материал.
източник: АЕЖ – България