Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 –…
В дългосрочен план към инициативата могат да се присъединят и други компании
Компаниите бяха притиснати от властите в ЕС и САЩ да намерят начин да се справят с терористичната пропаганда по сайтовете си.
Технологичните гиганти Facebook, Twitter, Youtube на Google и Microsoft обединяват усилия, за да идентифицират и да се справят с разпространението на екстремистко съдържание на платформите си. В понеделник компаниите обявиха план за създаване на споделена база данни от уникални дигитални отпечатъци, наречени „дигитални отпечатъци“ или „хашове“, на снимки или видеозаписи с терористично съдържание или призиви. Целта е да могат да отстраняват такова съдържание по-бързо и лесно от сайтовете си. Новата база от данни ще бъде пусната в началото на 2017 г.
Обща база от данни
Базата от данни ще включва както снимки на терористични жестокости, така и видеозаписи и призиви за набиране на кадри. Все още се уточняват техническите детайли, но Microsoft използва подобна технология за идентифицирането и премахването на детска порнография чрез подобна база данни през 2009 г. За разлика от това обаче въпросът за това дали снимка или видеозапис промотира тероризъм може да бъде посубективен според различните национални закони.
Компаниите твърдят, че споделените „хашове“ ще им помогнат по-бързо да идентифицират потенциалното екстремистко съдържание. Всеки от технологичните гиганти ще решава сам кои изображения или видеозаписи да включи в базата от данни. „Всяка компания ще продължи да прилага практиката си за прозрачност и проверка за каквито и да е молби от правителствата, както и ще поддържа собствената си процедура за обжалване на решения за премахване на съдържание и оплаквания“, добавиха от компаниите.
Съдържанието няма да бъде блокирано автоматично, а всяка от четирите компании по своя преценка ще решава какво ще премахва. От години различни терористични групировки като „ Ал Кайда“ или през последните години „Ислямска държава“ използват различни медии, включително социалните мрежи, за пропагандиране на дейността си и набиране на бойци. Освен това подобна употреба на социалните мрежи доведе до редица атаки на т.нар. самотни вълци, които не принадлежат към определена групировка, но са вдъхновени от посланията й за насилие.
Натискът от властите
Технологичните компании бяха подложени на натиск от критици и държавни власти да намерят начин да прекратят публикуването на екстремистко съдържание на платформите си и да спрат терористичната пропаганда. През юни бащата на една от американските жертви в терористичните атаки в Париж през ноември 2015 г. заведе дело срещу Facebook, Twitter и Google с обвинението, че „ съзнателно са разрешили на терористичната групировка ISIS да използва социалните им мрежи като средство за разпространяване на екстремистка пропаганда, набиране на средства и привличане на нови джихадисти“.
Миналата година американският президент Барак Обама оказа натиск върху технологичните компании от Силициевата долина да работят с властите на САЩ и активно да спират упо-требата на сайтовете си и социалните си медии от терористичните организации. Тази седмица и Европейската комисия (ЕК) призова компаниите бързо да се справят с речта на омразата и подбудите към терористични действия, като ги заплаши, че в противен случай ще въведе законодателство, което да ги задължи. Според ЕК въведеният „ кодекс на поведение“ в ЕС на въпросните компании, които трябваше да премахват незаконното съдържание в рамките на 24 часа, не е бил спазван адекватно.
Дата: 07.12.2016 00:01
Източник: Капитал Daily – стр. 11
Автор: Ваня Димитрова
Каква е вашата реакция?
Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 – Политология (Публична администрация) с тема на дисертационния труд: Комуникации в процеса на политиките (Изграждане на обществена съпричастност при стратегически публично-частни партньорства). Андрей Велчев е магистър по Политически мениджмънт и публични политики и магистър по Масови комуникации в Нов български университет. Автор е на множество публикации и интервюта, посветени на проблемите на комуникациите, журналистиката, маркетинга и политическите комуникации. Член е на Българското дружество за връзки с обществеността, Съюза на българските журналисти и International Federation of Journalists (IFJ)