Всеки, който някога се е докосвал до Google Play Store знае колко объркващо място може да е той. И ако ориентацията в технологичните пространства не е най-силната ви страна… или да си кажем направо – съвсем ви куца, то…вие неминуемо ще се изгубите в потока информация.
Google обаче хвърля спасителен пояс.
В блог пост тази седмица, интернет гигантът обяви, че е започнал да „наема изкуствен интелект“ (Artificial Intelligence). Той ще групира предлаганите приложения за Андроид в категории, като по този начин ще навигира потребителите и ще им помага да направят идеалния избор спрямо нуждите и интересите си.
„Всеки месец, повече от милиард потребители посещават Google Play, за да свалят нови приложения за мобилните си устройства. И докато някои от тях търсят конкретна програма като Snapchat, например, други решават да използват търсачката, за да въведат общи понятия като „приложения за селфи” или „хорър игри”, пише Google, цитиран от БГНЕС.
„Подобни разширени търсения представляват близо ½ от запитванията при нас и затова е изключително важно да открием за тях най-подходящите приложения”, допълват от компанията.
За да постигне това Google се е захванал с обучението на „невронна мрежа”* да използва език за описване на приложенията. По този начин търсачката разгадава какво точно търси потребителят, дори и самият той да не е съвсем наясно.
„Създадохме скип-грам модел, при който невронната мрежа прави опит да предскаже какво точно индикира набора от думи, който потребителят е въвел”, споделят от IT гиганта.
И докато Google отбелязва, че наемането на изкуствен интелект определено е помогнало на потребителите, екипът е в постоянно търсене на нови методи за подобряване на системата. В най-скоро време компанията се надява да „персонализира изцяло търсенето на приложения”.