Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 –…
На специална пресконференция от ЦИК уточниха, че гласувалите според брой подписи в референдума са3 487 970 души. Броят им според действителните и недействителните бюлетини е 3 486 402, а този на гласувалите според броя на пликовете е 3 488 558.
За да отчете активността в допитването е взето най-високото от трите числа – броят на пликовете, подчертаха от ЦИК. Това означава, че в допитването са участвали 50,88% от имащите право на глас и така.
Броят на действителните бюлетини е 3 400 890, а недействителните – 85 512. Бюлетините без плик са 550, а празните пликове – 1893.
На първия въпрос в референдума – „Да се въведе мажоритарна избирателна система с абсолютно мнозинство в два тура?“ с “да” са гласували 2 509 864 граждани. Отрицателен вот са дали 560 024 души.
Втория въпрос – „Да се въведе ли задължително гласуване на избори и референдуми?“ са подкрепили 2 158 929 българи
На третия въпрос – „Да се намали ли държавната субсидия за партиите на 1 лев за всеки получен действителен глас на парламентарни избори?“ положително са отговорили 2 516 791 избиратели.
След като преди дни от ЦИК обявиха, че около 13 000 гласа не стигат, за да бъде валидно допитването, шоуменът Слави Трифонов заяви, че се „извършва чудовищна манипулация„. Той обвини Комисията, че иска да извади тези бюлетини, защото са пуснати в урните без плик, а, по думите му, законът не изисква само действителни бюлетини при отчитане на избирателната активност, а всички гласове.
Тогава говорителят на ЦИК Цветозар Томов отговори, че дори и избирателната активност да бъде отчетена според броя на подписите в избирателните списъци, той няма да мине прага от 3 500 585, тъй като подписите са по-малко от броя на намерените пликове.
Каква е вашата реакция?
Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 – Политология (Публична администрация) с тема на дисертационния труд: Комуникации в процеса на политиките (Изграждане на обществена съпричастност при стратегически публично-частни партньорства). Андрей Велчев е магистър по Политически мениджмънт и публични политики и магистър по Масови комуникации в Нов български университет. Автор е на множество публикации и интервюта, посветени на проблемите на комуникациите, журналистиката, маркетинга и политическите комуникации. Член е на Българското дружество за връзки с обществеността, Съюза на българските журналисти и International Federation of Journalists (IFJ)