Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 –…
Международна конференция Образование и бизнес с акцент върху бъдещите лидери се проведе в София вчера. Участниците се обединиха около идеята за това, че лидерът е визионер с цел или кауза, която в очите на неговите последователи е част от един по-добър свят; човек, който непрекъснато развива собствените си умения и споделя знанията си със света. Според Роберто Патраси – откривателя на таланти към ФК Милан до 2013 г. формулата за това как се става лидер е простичка: 50/50: „50% идват с раждането, но останалите 50% са тези, над които трябва да се работи.
Идеята за доверието като основно и първо качество на лидера бе продължена и от Огнян Траянов – председател на Българска мрежа на Глобален договор на ООН и изпълнителен директор на софтуерната компания ТехноЛогика. „Лидерът проявява креативност, но и разпознава способностите и помага на последователите си да разширят уменията и да постигнат нещо повече от очакванията за себе си“, заяви той. Според представителя на бизнеса второто качество, което става все поважно за успешния лидер, е социалната интелигентност, усета към ситуацията, умението за взаимодействие с хората.
Развитието на лидерите от гледна точка на образованието и обучението пък разгледаха Любомир Янчев – предприемач и създател на Melissa Climate и Александър Кръстев – PR експерт и преподавател в НБУ. „Образователната система не знае какви умения да предаде на учениците, за да станат успешни хора“, заяви Янчев. Той е категоричен, че бизнесът изпреварва образованието и то не се движи достатъчно бързо, за да се натрупат нужните умения. Янчев подчерта, че най-важното нещо, което училищата и университетите трябва да предоставят на своите възпитаници е свободата.
Международната конференция Образование и бизнес се организира от националната телевизия Bulgaria ON AIR и икономическия ТВ канал Bloomberg TV Bulgaria.
Каква е вашата реакция?
Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 – Политология (Публична администрация) с тема на дисертационния труд: Комуникации в процеса на политиките (Изграждане на обществена съпричастност при стратегически публично-частни партньорства). Андрей Велчев е магистър по Политически мениджмънт и публични политики и магистър по Масови комуникации в Нов български университет. Автор е на множество публикации и интервюта, посветени на проблемите на комуникациите, журналистиката, маркетинга и политическите комуникации. Член е на Българското дружество за връзки с обществеността, Съюза на българските журналисти и International Federation of Journalists (IFJ)