Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 –…
Издателят на британския вестник „Дейли мейл“e един от потенциалните купувачи на активите на американската интернет компания Yahoo, пише „Уолстрийт джърнъл“.
„Дейли мейл“ води преговори с няколко компании, с които заедно да участва в придобиването на медийните активи на търсачка. Те са главният обект на вниманието на британското издание, което се стреми да укрепи позициите си на пазара на електронните медии и реклама.
Разглеждат се два варианта за евентуална сделка. При първия вариант партньорите купуват всички активи на Yahoo в САЩ, като „Дейли мейл“ получава медийните активи. При втория вариант частната инвестиционна фирма партньор придобива основния уеб бизнес на Яху и слива медийните активи с онлайн дейността на „Дейли мейл“.
Слетите подразделения ще оформят нова компания, управлявана от „Дейли мейл“ и така компанията майка на британския вестник ще има по-голям дял, отколкото при първия вариант.
Срокът за приемане на потенциални заявки от инвеститори за покупка на основния интернет бизнес и азиатските активи на Yahoo е 18 април. В началото на март стана известно, че компанията планира да разпродаде активите си на стойност между 1 и 3 милиарда долара. Разработен е план, предвиждащ увеличаване на рентабилността на компанията чрез съкращения на персонала с 15 процента. Също така се планира да бъдат закрити пет филиала – в Дубай, Мексико, Буенос Айрес, Мадрид и Милано.
Потенциални купувачи на основния бизнес на Yahoo са „Нюз корпорейшън“ на Рупърт Мърдок, телекомуникационната „Върайзън“ и интернет-компанията Ай Ей Си/Интерактив. Компанията губи дял на пазара на реклама в световната мрежа заради конкуренти като „Фейсбук“ и „Гугъл“.
Каква е вашата реакция?
Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 – Политология (Публична администрация) с тема на дисертационния труд: Комуникации в процеса на политиките (Изграждане на обществена съпричастност при стратегически публично-частни партньорства). Андрей Велчев е магистър по Политически мениджмънт и публични политики и магистър по Масови комуникации в Нов български университет. Автор е на множество публикации и интервюта, посветени на проблемите на комуникациите, журналистиката, маркетинга и политическите комуникации. Член е на Българското дружество за връзки с обществеността, Съюза на българските журналисти и International Federation of Journalists (IFJ)