Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 –…
Представители на австралийското миграционно министерство са похарчили шест милиона местни долара (около 4 милиона евро)за заснемането на филма „Пътешествието“ („The Journey“), чиято задача е да разубеди мигрантите, желаещи да отидат на Зеления континент.
Както съобщава Guardian, лентата е показана на 25 март по афганистанския канал в Австралия. Тя разказва за трагичната съдба на бежанци, решили да се отправят в търсене на подобър живот през Индийския океан.
Героите във филма са измамени от контрабандисти, някои от тях се давят, други попадат в затвора за нелегални. С други думи, след гледането на „Пътешествието“ у малцина мигранти ще се появи желанието да повторят пътя на героите от филма.
Някои афганистански зрители на филма заявили, че картината ги е трогнала до дъното на душата. „В този филм всичко е като в живота. Разбирах, че това са актьори, но не можах да сдържа сълзите си“, разказва 18-годишният шивач Али Реза.
„Струва ми се, че филмът е на първо място за опасностите, които очакват мигрантите по пътя към свободата“, допълва 23-годишният Мустафа Ебади.
Именно тази гледна точка отстояват предетавителите на компанията Lapis Communications, заснела „Пътешествието“. „Не правим държавна пропаганда. Задачата на филма е да спаси живота на хората“, пояснява говорителката на компанията Сара Джийн Кънингам.
Лентата е адаптирана за Пакистан, Афганистан, Иран и Ирак.
Преди началото на конфликта в Сирия афганистанците са представлявали мнозинството от бежанците, опитващи се да попаднат в Австралия през океана. Почти всички те са получили убежище. Но в резултат на по-строга миграционна политика повечето от афганистанските бежанци предпочели да сменят курса към Европа. През 2015 година само в Германия статут на бежанци са получили 150 000 граждани на Афганистан.
Каква е вашата реакция?
Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 – Политология (Публична администрация) с тема на дисертационния труд: Комуникации в процеса на политиките (Изграждане на обществена съпричастност при стратегически публично-частни партньорства). Андрей Велчев е магистър по Политически мениджмънт и публични политики и магистър по Масови комуникации в Нов български университет. Автор е на множество публикации и интервюта, посветени на проблемите на комуникациите, журналистиката, маркетинга и политическите комуникации. Член е на Българското дружество за връзки с обществеността, Съюза на българските журналисти и International Federation of Journalists (IFJ)