Кабелният тв операторът „Близу“ бе глобен вчера от Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) с 887 260 лева за заблуда на потребител. Санкцията представлява 1 % от нетните приходи на дружеството за 2013 г. и според решението на комисията е „леко“, тъй като дружеството
е въвело в заблуждение само един клиент. Решението подлежи на обжалване, но вчера „Труд“ не можа да се свърже с оператора, за да каже дали възнамерява да обжалва.
Оплакването е подадено в КЗК в началото на годината от клиент, който сключил 18-месечен договор за цифрова телевизия и интернет, към който рекламата гласяла, че има и бонус пакет: „HD Супер Спорт“ със 7 висококачествени канала със спортно съдържание.
Потребителят твърди пред КЗК, че бил привлечен именно от пакета „HD Супер Спорт“, но след известно време „Близу“ почнали да променят тв каналите в пакета.
Те спрели най-интересните спортни канали и оставили само HD Eurosport. Спрените канали „Близу“ почнали да предлагат в друг пакет – „HD Select“, за който обаче трябвало да се плаща отделно. В свое оправдание от „Близу“ изтъкват два довода: че според общите условия имат право да променят каналите и че рекламата за специалния пакет не била заблуждаваща. Определението за заблуждаваща реклама според българските закони изисква тя да е въвела в заблуда много хора, а оплакването в комисията е само от един човек. От решението на КЗК се вижда, че „Близу“ е представила множество похвали от клиенти, ползвали същия тв пакет.
>