Първото българско списание, издадено от Константин Фотинов за пръв път…
Във връзка с публикация засягаща ужасяващо състояние на влак пътуващ към София на редакционната поща получихме отговор от от пресцентъра на компанията
Публикуваме отговорите без редакция:
1. Каква е причината за претъпкани вагони и липсата на допълнителни композиции, въпреки повишеното търсене по време на празниците?
БДЖ традиционно осигурява допълнителни вагони през празнични периоди с продължителни почивни дни или при необходимост след предварително получена информация за повишен интерес към пътуване.
Предварителната продажба на билети е добра възможност за планиране на необходимостта от допълнителни вагони, но практиката показва, че не са рядкост случаите, в които билети се закупуват непосредствено преди заминаване на влака.
През периода на коледните празници няма постъпила информация за случаи с пренаселени влакове.
2. Защо голяма част от влаковете по тази линия са без работещо отопление, при положение че зимните условия изискват повишено внимание към комфорта на пътниците?
В БДЖ съществуват строги правила, които са свързани с подготовката на всяка влакова композиция преди път с цел гарантиране на безопасността и сигурността на пътуващите. Преди тръгване на всеки подвижен състав се проверява техническата функционалност и при констатиране на неизправност, както и при повреда в отоплението, се докладва по съответен утвърден ред и вагони с неработещо отопление не се допускат в движение и биват подменяни. При ситуации с възникнали повреди по време на пътуване, превозният персонал съдейства за пренастаняване на пътниците, а вагоните се оставят в базова гара за преглед и подмяна.
3. Какво е състоянието на поддръжката на вагоните и какви мерки се предприемат за осигуряване на хигиенични и безопасни условия за пътуване?
Поддръжката и почистването на вагоните се извършва по утвърдени критерии и правила. Вътрешните помещения на вагоните и мотрисите се почистват всеки ден в специализираните депа и пунктове преди композиране на влаковете за пътуване. Основно почистване се извършва на всеки четири седмици, а освен всекидневното почистване, вагоните и мотрисите се почистват и всеки път преди тръгване от начална гара и след пристигане в крайна гара.
По време на пътуването поддържането на чистотата в подвижния състав зависи изцяло от културата и добросъвестното отношение на пътуващите.
Техническата поддръжка също се извършва всекидневно, като на определени периоди от време се извършват и по-детайлни прегледи и подмяна на елементи при необходимост. Правилата за безопасност и сигурност в железопътния транспорт са ясно разписани и представляват определен набор от действия, мерки и стъпки преди заминаване на всеки влак и се изпълняват стриктно, като не се допуска в движение подвижен състав с установена неизправност.
В експлоатация са и по-стари мотриси от 32 серия, каквито са илюстрирани в изпратените от Вас снимки. Тези мотриси обслужват крайградски участъци с малък брой пътници и е планирано поетапно да бъдат подменени с по-нов подвижен състав след осигуряване на наличието на такъв чрез провеждането на ремонтни програми и поръчки на нови влакови състави.
4. Какво обяснява значителните закъснения по тази линия и какви са вашите планове за подобрение на разписанията?
Плановете за подобрения в разписанията на влаковете са неизменно свързани и със състоянието и извършваните ремонти по железопътната инфраструктура. След приключване на извършваните инфраструктурни подобрения, ще бъдат подобрени и разписанията на влаковете и ще се намали времето за пътуване. Това са дългосрочни проекти, които изискват време за своята реализация и се осъществяват поетапно.
Значителните закъснения по линията са инцидентни явления и се дължат основно на непредвидени ситуации с възникнали повреди в подвижния състав или на независещи от железопътния превозвач причини като инциденти с неправомерно преминаване на железния път от превозни средства, хора и безстопанствени животни, възникнали пожари в близост до жп линията, възникнали повреди в захранването на контактната мрежа от лоши метеорологични условия или други причини.
5. Какви стъпки ще предприемете в бъдеще, за да избегнете подобни ситуации, особено в пикови периоди като празничните дни?
В БДЖ съществува практика за осигуряване на допълнителни вагони през празнични периоди с продължителни почивни дни по най-натоварените направления, но не винаги ограниченият технически ресурс може да отговори напълно на повишения интерес към пътуване с влак. По тази причина са предприети мерки за ремонт на наличния и закупуване на нов подвижен състав.
6. Ще бъдат ли компенсирани засегнатите пътници за неудобствата и нарушените им планове?
Клиентите на БДЖ могат да бъдат компенсирани след отказ от своето пътуване или за непропътувано разстояние, като подадат претенция по рекламационен ред в писмена форма с приложен неизползван превозен документ.
При реализиране на пътуването до крайната дестинация на пътуващия, обезщетение не се изплаща. Обезщетения за закъснение се изплаща единствено при пътуване с международен влак изцяло на територията на държави членки на ЕС при закъснение над 60 минути.
Каква е вашата реакция?
Първото българско списание, издадено от Константин Фотинов за пръв път през 1844 г. в гр. Смирна (дн. Измир). С него е поставено началото на българския периодичен печат. На 1 април 2013-та година, 169 години след началото на първото издание на списание „Любословие”, поставяме началото на неговото онлайн издание