Сега четете
Отговор от БДЖ на въпрос от медията за лошо състояние на влак пътуващ към София

Отговор от БДЖ на въпрос от медията за лошо състояние на влак пътуващ към София

Във връзка с публикация засягаща ужасяващо състояние на влак пътуващ към София  на редакционната поща получихме отговор от от пресцентъра на компанията

Публикуваме отговорите без редакция:

 

1. Каква е причината за претъпкани вагони и липсата на допълнителни композиции, въпреки повишеното търсене по време на празниците?

БДЖ традиционно осигурява допълнителни вагони през празнични периоди с продължителни почивни дни или при необходимост след предварително получена информация за повишен интерес към пътуване.

Предварителната продажба на билети е добра възможност за планиране на необходимостта от допълнителни вагони, но практиката показва, че не са рядкост случаите, в които билети се закупуват непосредствено преди заминаване на влака.

През периода на коледните празници няма постъпила информация за случаи с пренаселени влакове.

2. Защо голяма част от влаковете по тази линия са без работещо отопление, при положение че зимните условия изискват повишено внимание към комфорта на пътниците?

В БДЖ съществуват строги правила, които са свързани с подготовката на всяка влакова композиция преди път с цел гарантиране на безопасността и сигурността на пътуващите. Преди тръгване на всеки подвижен състав се проверява техническата функционалност и при констатиране на неизправност, както и при повреда в отоплението, се докладва по съответен утвърден ред и вагони с неработещо отопление не се допускат в движение и биват подменяни. При ситуации с възникнали повреди по време на пътуване, превозният персонал съдейства за пренастаняване на пътниците, а вагоните се оставят в базова гара за преглед и подмяна.

3. Какво е състоянието на поддръжката на вагоните и какви мерки се предприемат за осигуряване на хигиенични и безопасни условия за пътуване?

Поддръжката и почистването на вагоните се извършва по утвърдени критерии и правила. Вътрешните помещения на вагоните и мотрисите се почистват всеки ден в специализираните депа и пунктове преди композиране на влаковете за пътуване. Основно почистване се извършва на всеки четири седмици, а освен всекидневното почистване, вагоните и мотрисите се почистват и всеки път преди тръгване от начална гара и след пристигане в крайна гара.

По време на пътуването поддържането на чистотата в подвижния състав зависи изцяло от културата и добросъвестното отношение на пътуващите.

Техническата поддръжка също се извършва всекидневно, като на определени периоди от време се извършват и по-детайлни прегледи и подмяна на елементи при необходимост. Правилата за безопасност и сигурност в железопътния транспорт са ясно разписани и представляват определен набор от действия, мерки и стъпки преди заминаване на всеки влак и се изпълняват стриктно, като не се допуска в движение подвижен състав с установена неизправност.

В експлоатация са и по-стари мотриси от 32 серия, каквито са илюстрирани в изпратените от Вас снимки. Тези мотриси обслужват крайградски участъци с малък брой пътници и е планирано поетапно да бъдат подменени с по-нов подвижен състав след осигуряване на наличието на такъв чрез провеждането на ремонтни програми и поръчки на нови влакови състави.

4. Какво обяснява значителните закъснения по тази линия и какви са вашите планове за подобрение на разписанията?

Плановете за подобрения в разписанията на влаковете са неизменно свързани и със състоянието и извършваните ремонти по железопътната инфраструктура. След приключване на извършваните инфраструктурни подобрения, ще бъдат подобрени и разписанията на влаковете и ще се намали времето за пътуване. Това са дългосрочни проекти, които изискват време за своята реализация и се осъществяват поетапно.

Значителните закъснения по линията са инцидентни явления и се дължат основно на непредвидени ситуации с възникнали повреди в подвижния състав или на независещи от железопътния превозвач причини като инциденти с неправомерно преминаване на железния път от превозни средства, хора и безстопанствени животни, възникнали пожари в близост до жп линията, възникнали повреди в захранването на контактната мрежа от лоши метеорологични условия или други причини.

5. Какви стъпки ще предприемете в бъдеще, за да избегнете подобни ситуации, особено в пикови периоди като празничните дни?

В БДЖ съществува практика за осигуряване на допълнителни вагони през празнични периоди с продължителни почивни дни по най-натоварените направления, но не винаги ограниченият технически ресурс може да отговори напълно на повишения интерес към пътуване с влак. По тази причина са предприети мерки за ремонт на наличния и закупуване на нов подвижен състав.

6. Ще бъдат ли компенсирани засегнатите пътници за неудобствата и нарушените им планове?

Клиентите на БДЖ могат да бъдат компенсирани след отказ от своето пътуване или за непропътувано разстояние, като подадат претенция по рекламационен ред в писмена форма с приложен неизползван превозен документ.

При реализиране на пътуването до крайната дестинация на пътуващия, обезщетение не се изплаща. Обезщетения за закъснение се изплаща единствено при пътуване с международен влак изцяло на територията на държави членки на ЕС при закъснение над 60 минути.

 

 

Вижте и

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Каква е вашата реакция?
Много ми хареса
0
Не ми хареса
0
Не съм сигурен
0
Развълнувах се
0
Вижте коментарите (0)

Напиши коментар

Вашият мейл адрес няма да бъде публикуван.

Нагоре