Сега четете
Три пъти са се увеличили пътниците на нощния градски транспорт в София

Три пъти са се увеличили пътниците на нощния градски транспорт в София

За първите шест месеца на миналата година пътниците на нощния градски транспорт в София са се увеличили близо три пъти. Това заяви на пресконференция в Столична община председателят на групата на „Продължаваме промяната-Демократична България“ („Спаси София“) (ПП-ДБ-СС) Борис Бонев.

Нощният транспорт далеч не е най-неефективната форма на придвижване в града от всичките обществени линии на градския транспорт. Първата линия на нощния транспорт е 12-ата най-ефективна линия на градския транспорт по отношение на брой превозени пътници за водачите, които ги возят. За първите шест месеца на миналата година пътниците са се увеличи близо три пъти – от 3300 през януари на 8500 човека през юни, обясни Борис Бонев. Според него тази тенденция продължава и през втората половина на годината.

В Столичния общински съвет има внесен доклад от общинските съветници Карлос Контрера и Ваня Григорова за пореден път да бъде спрян нощния градски транспорт, посочи още Бонев.

За нас има три възможни обяснения защо този доклад е внесен. Първото е, че представителите, които искат спиране на нощния транспорт, са нищо повече от обикновени лобисти на таксиметровия бранш. Второто възможно обяснение, е че за пореден път демонстрират желанието си да саботират всяка добра идея в града с цел да покажат, че когато ние управляваме, а не те, нещата просто не се случват. Третата опция – двете, които изброих, едновременно заедно, обясни Бонев и добави, че в първоначалния вариант на доклада съществува и съвносител от ГЕРБ.

Разходите за нощния градски транспорт са около един милион лева. Това са само разходите без да броим приходите. Въпросът е, че целият градски транспорт, повечето линии, също генерират загуби, тъй като това е обществена услуга, а не бизнес модел, целящ печалба, каза Борис Бонев.

Вижте и

Относно тезата, че спирането на нощния градски транспорт ще реши проблема с липсата на шофьори, Бонев каза, че осем шофьори обслужват нощния градски транспорт. Недостигът общо за градския транспорт е от близо 300 шофьори, посочи той.

Тези 8500 пътници за юни – това са само продадени еднократни билети, в бройката не се включват пътниците, които имат годишни карти, каза заместник-председателят на Комисията по транспорт на Столичния общински съвет (СОС) Андрей Зографски. Той допълни, че 60 000 софиянци имат годишни карти. Само за този месец сме спестили на гражданите 153 000 лв. от разходи за таксита. 153 000 лв. е спестил нощният транспорт на тези пътници само за това, че съществува, посочи Зографски. Според него атаката е само политическа и лобистка. Нашият призив е да се изкачат резултатите от анализа, който е възложен от заместник-кмета по транспорт, да се види кои линии могат да се оптимизират, за да се спестят водачи, и да вземем най-доброто информирано решение, каза още Андрей Зографски.

Каква е вашата реакция?
Много ми хареса
0
Не ми хареса
0
Не съм сигурен
0
Развълнувах се
0
Вижте коментарите (0)

Напиши коментар

Вашият мейл адрес няма да бъде публикуван.

Нагоре