Сега четете
Софиянци ще се возят в нов и модерен транспорт в който ще има климатик, удобни салони и най-висок екологичен стандарт

Софиянци ще се возят в нов и модерен транспорт в който ще има климатик, удобни салони и най-висок екологичен стандарт

Проект за над 1 млрд. лева за модернизиране и обновяване на градския транспорт в София представиха кметът на Столичната община Васил Терзиев и представители от групата на „Продължаваме Промяната – Демократична България“ и „Спаси София“. Планират се 150 нови трамвая и 280 автобуса с нисък под, климатик, удобни салони и най-висок екологичен стандарт. Проект за над 1 млрд. лева за модернизиране и обновяване на градския транспорт в София представиха кметът на Столичната община Васил Терзиев и представители от групата на „Продължаваме Промяната – Демократична България“ и „Спаси София“.

По думите на Терзиев развитието на градския транспорт в София е много важна тема, заради и днес представили проект за инвестиционно намерение, свързано с подготовката на парка. Градският транспорт на София е комплексна система, която обслужва 1,1 млн. души всеки ден, подчерта Терзиев.

Общинският съветник от групата на ПП-ДБ-СС Андрей Зографски обясни, че през последните години фокусът е бил в развитието на метрото, но сега той ще бъде насочен към сериозните проблеми с наземния транспорт – както по отношение на пътната инфраструктура, така и на возилата.

Генералната рамка е за повече от 1 млрд. лева, най-голямата част от средствата ще отидат в купуване на нови трамвай – 110 чисто нови, а 40 ще отидат за модернизация в чужбина. В рамките на тази програма 608 млн. лева ще отидат в модернизацията на трамваите, добави Зографски.

Предвидени са и 75 нови дуални тролейбуси, които ще се зареждат от контактна мрежа. Също така ще бъдат купени 60 нови електробуси и 200 нови автобуси. Искаме да върнем целия градски транспорт в общински ръце, заяви още общинският съветник.

Вижте и

Той обясни още, че част от средствата ще отидат и в подновяване на инфраструктурата и купуване на специализирана техника. По думите на Зографски част от трамваите, с които София разполага, са на 35 или повече от 50 години, а релсите, по които се движат, са с дупки по тях.

Зам.-кметът по финанси Иван Василев каза, че за този проект разчитат на подкрепата от общинските съветници, за да може да започнат да търсят различни източници на финансиране. Една от възможностите е чрез оперативни програми на Европейския съюз, отбеляза зам.-кметът. Като друг вариант, той посочи кредитно финансиране от международните банки.

Каква е вашата реакция?
Много ми хареса
0
Не ми хареса
0
Не съм сигурен
0
Развълнувах се
0
Вижте коментарите (0)

Напиши коментар

Вашият мейл адрес няма да бъде публикуван.

Нагоре