Сега четете
Време ли е YouTube да напусне Google?

Време ли е YouTube да напусне Google?

Цената на акциите на компанията майка на Google – Alphabet, изостават спрямо тези на конкурентите от началото на годината. Има опасения, че колебливият ѝ напредък в областта на изкуствения интелект (AI) означава, че перспективите ѝ не са толкова добри за основния ѝ бизнес с продажба на реклами заедно с резултатите от търсенето. Но една част от нейната империя, минимално описана в документите на компанията, като нещо странично, не показва никакви признаци, че може да бъде свалена от трона си, пише Дейв Лий за Bloomberg.

YouTube, платформата за споделяне на видеа, която се превърна в развлекателен гигант, генерира около 45,1 млрд. долара приходи миналата година и се гледа по-често на телевизорите в САЩ, отколкото Netflix. Тя е на път да стане най-големият „кабелен“ доставчик в страната до 2026 г.

Докато висшия мениджмънт на компанията е фокусиран върху справянето с неуспешния старт на бизнеса във войната с изкуствения интелект и съживяването на облачния бизнес, най-доброто нещо за бъдещето на YouTube е отделянето ѝ в самостоятелен концерн, което може да затвърди позицията ѝ на „Водеща медийна компания в света“, както я описват анализаторите от MoffettNathanson.

Анализаторът на Needham Лора Мартин твърди, че „YouTube Inc.” може да достигне пазарна стойност от 423 млрд. долара. Използвайки изцяло стрийминг конкуренти за бенчмарк, тя изчислява, че заключена в Google, YouTube е подценена с около 30%. Оценката на YouTube ще стои нормално до тези на подобните развлекателни компании като Netflix и Walt Disney. В света на социалните мрежи тя ще има по-висока стойност от TikTok, Snapchat и Reddit взети заедно.

Най-важното е, че стойността на YouTube ще се определя от нейната конкурентоспособност на пазарите, които в момента доминира, а не в контекста на затруднената позиция на Google в сферата на изкуствения интелект, изправена срещу Microsoft и Amazon.com. „Много инвеститори са притеснени, че генеративният AI ще измести Google Search, така че те биха били силно заинтересовани да притежават един самостоятелен YouTube“, казва Мартин. „Няма да има риск AI да подкопае бизнеса с търсачките“.

Вижте и

Позицията на YouTube е силна, а прогнозата е добра. През 2023 г. рекламните приходи на платформата достигнаха 35,1 млрд. долара, което е с 8% повече спрямо година по-рано. Това представлява малко по-малко от 10% от общите приходи на Alphabet. Като се вземат парите, които YouTube генерира от различни абонаментни планове, MoffettNathanson изчислява, че приходите на платформата за 2023 г. са били 45,1 млрд. долара и се очаква да нараснат до приблизително 68,5 млрд. долара през следващите две години.

Инвеститорите биха приветствали повече информация за представянето на YouTube, докато тя преминава от стария си модел, разчитат единствено на реклама, към по-голям приходен микс, като абонаментите играят по-голяма роля. За YouTube обаче има само ограничени данни за основните показатели в сравнение с други платформи, с изключение на селективни новини от страна на лидерите на Google. Един самостоятелен YouTube ще бъде принуден да предлага повече данни за дневно активни потребители, рекламни показатели и отлив на абонати. (В сравнение с останалата част от бизнес на Google, YouTube е само една малка част, така че компанията е длъжна само да раздели счетоводството си на „съществени“ щастие).

Каква е вашата реакция?
Много ми хареса
0
Не ми хареса
0
Не съм сигурен
0
Развълнувах се
0
Вижте коментарите (0)

Напиши коментар

Вашият мейл адрес няма да бъде публикуван.

Нагоре