Сега четете
Пуснаха онлайн анкета за защитата на потребителите при въвеждането на еврото

Пуснаха онлайн анкета за защитата на потребителите при въвеждането на еврото

 


Пуснаха онлайн анкета за защитата на потребителите при въвеждането на евротоРесто в евро и в лева би объркало много потребители

За да се чуе мнението и да се отчетат потребностите на българските граждани относно начина на посочване на цените на стоките и услугите и осъществяването на търговската дейност в преходния период около въвеждането на еврото в България, некомерсиалната платформа “Ние, потребителите” организира анонимна онлайн анкета на тази тема: https://forms.gle/Jqs1vkrDq2R2eNgL6

Законопроектът и мотивите към него са публикувани на Портала за обществени консултации на Министерския съвет именно, за да бъдат събрани становища и гледни точки от възможно най-много заинтересовани страни.

Разработеният от “Ние, потребителите” е-въпросник приканва гражданите да споделят как за тях ще бъде по-лесно и удобно посочването на цените на продуктите при кампании за намаления например в периода на двойното обозначаване – в лева и в евро.

Действащото към момента потребителско законодателство задължава търговците в този случай да посочват редовната и намалената цена на стоката в лева. Със законопроекта за въвеждането на еврото, в преходния период, се добавя още една – намалената, в евро. Въпросът към гражданите е желаят ли и редовната цена да бъде посочена в евро.

Аналогичен въпрос има и за случаите, в които потребителското законодателство задължава търговците да посочват цена за единица мярка и за количеството в разфасовката, когато имаме предварително пакетирани продукти.

От “Ние, потребителите” питат хората още искат ли да има изрична забрана за връщане на “смесено” ресто – в евро и в лева, през първия месец от приемането на еврото, когато все още ще е възможно да се плаща и в лева. Съгласно предвиденото в закона за еврото, в този период, дори при плащане в лева, търговците ще връщат ресто приоритетно в евро. Изключения се допускат за случаите, в които няма да имат достатъчни наличности от тази валута.

„Ако хората платят в лева, но продавачът им върне част от рестото в евро, а останалата – в лева, за тях би било много трудно на касата да извършат необходимите пресмятания, за да се уверят в коректността на сметката. А до подобни ситуации е много възможно да се стигне, ако няма изрична забрана за “смесено ресто”. Затова е добре да се обърне специално внимание и да има акцент по този и други чувствителни въпроси при допитването до обществото”, казва основателят на “Ние, потребителите” Габриела Руменова.

Вижте и

„Ние, потребителите“

 

 

 

Каква е вашата реакция?
Много ми хареса
0
Не ми хареса
0
Не съм сигурен
0
Развълнувах се
0
Вижте коментарите (0)

Напиши коментар

Вашият мейл адрес няма да бъде публикуван.

Нагоре